The Great Three
Hvis man som udgangspunkt skal sætte de 3 store op mod hinanden
hvad ville så være mest eftertragtet????? jeg mener til diverse auktioner
er det jo altid Patek der render med rekordhøje salgspriser men hvordan
forholder det sig med de to andre Audemars P og Vacheron C??? hvem
ligger henholdsvis på 2 og 3 pladsen både med hensyn til kvalitet og
prestige og international anerkendelse, samt naturligvis jeres helt egen
personlige mening om disse mærker??????
Svar
Jeg er muligvis ikke den rigtige til at besvare dette spørgsmål, idet jeg er meget stor AP fan. Men jeg syntes pt. AP er et af de mest innovative firmaet i urbranchen. De er ikke bange for at prøve noget nyt og anderledes. Måske lidt for agressive i deres markedsføring mht. Arnold, Montoya, Americas Cup osv. Det er ikke gratis, og der er kun en til at betale, nemlig kunderne.
Senest har de lanceret et nyt in-house værk, kaliber 3120, hvor de virkelig har arbejdet på at lave et smukt og holdbart urværk. Glæder mig til og se hvilke modeller det komme i. Men mon ikke der kommer et nyt Royal Oak i 40 mm med værket. AP har stadig deres klassiske modeller i programmet, og holder fast i traditionerne på disse modeller.

VC lever nok en lidt mere tilbagetrukket tilværelse hvor de føre en meget konservativ politik. Der er ikke meget innovation. Man holder på de klassiske modeller og ændre ikke meget. Personligt syntes jeg de lever højt på deres gode renome. Lidt lige som Rolex.

Kvalitetsmæssigt vil jeg sige at mærkerne ligger side omside. Men jeg mener at AP ligger forrest fordi de følger med tiden og forstår at forny sig. Ville til hver en tid vælge et AP frem for et VC.

Mads Gjødesen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)