Starter Rolex
#1
Hej,

Jeg er studerende med en passion for ure.
Til sommer skal jeg til Schweiz med min familie, og tænkte på om jeg der skulle købe et ur med hjem.

Det jeg har i tankerne er et two-tone datejust med Jubilee bracelet.

- Er der nogle specielle modeller man kan finde indenfor et budget på 25.000 kr.?
- Hvilke årgange vil I anbefale indenfor budgettet (hvis muligt) og hvorfor?
- Vil I anbefale nogle særlige forhandlere i Schweiz?
- Hvordan er priserne i Schweiz ifht. DK?

Hilsen
Andreas
Svar
#2
Hej Andreas.

Der bliver ikke råd til daydate eller datejust 2, vil jeg tro Icon_e_smile , for 25.000 kr.

Jeg ville købe et TT datejust hvis jeg var dig. Det skal have fået service inden for 1 års tid efter min mening. Ikke ældre end fra 1990.

Der skal jo betales moms og told af uret så gang prisen med 1,3.

Jeg synes at Rolex, og nok også andre mærker er temmelig dyre dernede. Ikke mindst grunder CHF kursen.

Så tjaa. Det er også noget skidt hvis uret skal til rep og skal til Schweiz. Det er dyrt at sende da de ikke er medlem af EU. Jeg ville tænke mig godt om inden et køb i Schweitz.
Svar
#3
Pga. valutakursen + andet er det billigere at købe en Datejust fra DK. Du kan vælge mellem mange hvis din maks. budget er 25K.
Hos de danske prof sælgere får du service, de sælger ikke noget crap og så har du 2 års reklamationsret.
Prøv f. eks. Mads som er super Good Guy og har sin netbiks lige her: http://timetowatch.dk/ure.asp?page=195&g...age=1&kat= og der er så mindst 4 Datejusts til salg, priserne fra kr. 17.990 til kr. 24.990. Den dyreste er faktisk en G/S.
Du sparer intet at købe fra Schweiz. Det er en gammel legende som siger at urene må nødvendigvis være billigere i oprindelsesland. Nogle nyere er - måske. De brugte stort set aldrig.
Og, du kender ikke nok om urene for at kaste dig i køb af brugte langt væk hjemmefra...
Uret burde helst - men ikke nødvendigvis - være fra 1978 og videre (dvs. det skulle have quick set og cal. 3035 urværk).
Han har en skøn DJ fra 1986 i G/S for kr. 21.990.
Og der er andre - Mads er nu bare en af de kvikkeste med super service og rimelige priser.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#4
......LEGO og B&O er bestemt ikke billigt i Danmark..... Icon_cool
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#5
Sammenlignet med de vejledende udsalgsprise fra Lego i Danmark, er priserne i Tyskland 10 - 20% billigere. Altså, de vejledende udsalgspriser ikke de kampagnerabatter supermarkedskæder kører konstant.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)