Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
Gæsten Skrev:https://www.ug.dk/job/jernmetalogbiler/m...se/urmager
"Arbejdet som urmager er et præcisionsarbejde. Et ur består af finmekanik, som du skal kunne skille ad og samle igen. Du skal have et normalt godt syn, som eventuelt bliver forstærket med briller, og din hørelse skal også være normal."
Det vil jeg mene er noget vrøvl, det handler kun om at forstærke lydene når der skal lyttes til stueure og andet gangværk, og det skulle vel sagtens kunne lade sig gøre...
•
Svar: 253
Tråde: 6
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Det er da bare med at komme igang med at undersøge mulighederne, måske burde interessen for den tekniske side af uddannelsen være den interesse der skal bære projektet igennem. Din interesse for at handle nødvendiggør vel ikke en uddannelse som urmager, når du tænker på den ekspertise og viden der er i dette forum om historie, modeller, mærker og handelspriser der, tror jeg, er baseret på selvstudie og en brændende interesse for de små maskiner. Til sidst en praktisk oplysning, jeg mener stadig urmagerskolen ligger i Ringsted.
•
Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
Per Nielsen Skrev:Til sidst en praktisk oplysning, jeg mener stadig urmagerskolen ligger i Ringsted.
ja den ligger i Ringsted. De kører en prøveuge 3 gange om året bla. En her i Januar så det er bare om at tage kontakt!
•