Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Vintageure - i hvert fald Omega er jo lidt længere tid om at blive omsat end nyere populære ure. Og det kan selvfølgelig sagtens skyldes en for høj prissætning, men også at der er vist aspekt af liebhaveri i det. At finde det helt rette Omega Constellation fra ens fødselsår kan godt tage lidt tid og man er så parat til at betale det det koster, når man finder det i fin stand.
Jeg ved ikke hvad andre - og hvad Rolex sælgere lægger oveni et fint 50-60'er ur for B&P, men for et Omega Constellation er det nok + 25-30% - jeg giver. Og det skyldes vel også at der ikke er noget særligt (ualmindeligt) ved et nyt ur med B&P, mens et gammelt med B&P er sjældent. Det er måske 1 ud af hundrede - og der er nok mere end 1 ud af hundrede købere der gerne ville have det med B&P. derfor er det nok ikke så let at sammenligne. Nu er 25-30% jo heller ikke en formue når vi taler Omega Constellation - 2-3 K. taler vi et Rolex til 90 K - altså 20-30 K for B&P er det jo en helt anden snak og det kræver virkelig en liebhaver.
vh baun
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
TioMalo Skrev:Citat:Sjovt nok er vintage Rolex stort set umuligt at sælge inkl. B/P, da folk ikke vil betale 25-30 % ekstra som ofte er tilfældet. Så der er så grænser for hvor vigtigt det komplette sæt er 
/Mads
Med al venlighed, Mads... Hvis vintage Rolex med B&P er umuligt at sælge, tror du så ikke at de 25 til 30% ekstrapris du har sat dem er skudt over målet ? Det er nu i hvert fald det, du (og Baun) skriver (i de tidligere indlæg).
Alt er jo lige nemt at sælge, bare prisen passer, eller... ?
Vh. John
He he jo det kan man selvfølgelig mene, hvis man ikke forstår hvordan markedet fungerer. Men nu er det jo ikke mig der sætter prisniveauet world wide, som jeg under normale omstændigheder sætter priserne ud fra. Problemet ligger i at der er få kunder til urene i DK og alt skal udenlands. Så mine priser er såmænd bare sat efter markedsniveauet. Min ulempe er så at en italiener lige så godt kan købe tilsvarende ur hos en italiensk forhandler frem for hos mig. Så det er DK kunderne der ikke vil betale prisen mere end prisen der er for høj desværre

Og jeg dumper ikke priserne bare fordi DK kunderne ikke gider købe vintage B/P da de kan sælges internationalt.
/Mads
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Vintageure - i hvert fald Omega er jo lidt længere tid om at blive omsat end nyere populære ure. Og det kan selvfølgelig sagtens skyldes en for høj prissætning, men også at der er vist aspekt af liebhaveri i det. At finde det helt rette Omega Constellation fra ens fødselsår kan godt tage lidt tid og man er så parat til at betale det det koster, når man finder det i fin stand.
...
...vh baun
Citat:He he jo det kan man selvfølgelig mene, hvis man ikke forstår hvordan markedet fungerer. Men nu er det jo ikke mig der sætter prisniveauet world wide, som jeg under normale omstændigheder sætter priserne ud fra. Problemet ligger i at der er få kunder til urene i DK og alt skal udenlands. Så mine priser er såmænd bare sat efter markedsniveauet.
...
.../Mads
Summa summarum; Der
er flere aspekter i salget og prissætningen af vintageure, både de følelsesmæssige (citat Baun) og de rationelle, markedsføringsmæssige (citat Mads). Jeg ved jo udmærket hvordan markedet fungerer, men meningen var at få den lige lovligt firkantet udsagn at det
kun er prisen som dikterer hastigheden af at sælge et ur, dementeret.
Og det synes jeg I (Mads & Baun) lige har klaret med bravur....
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
John, prøv at læs hvad jeg skriver. Jeg siger at ved populære let omsættelige ure........ Når jeg taler om prisen er afgørende faktor for omsætningen. Du blander tingene lidt sammen synes jeg. Vanskeligere omsættelige ur-mærker og ure som kræver særlige kunder = liebhavere kører efter en lidt anden model, hvilket ogsåp omfatter vintageure.
Vh baun
•