Hamilton Khaki X-copter Limited Edition H76616133

Det er blevet til mange Hamilton ure og her er endnu en tilføjet samlingen.

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Har lige set video omkring dine 2 nye ure og givet dem begge en

Gylcinen syntes jeg faktisk er meget cool i dens no nonsens stil.

Den her kan jeg ikke helt afgøre om den er fugl eller fisk.

Der lægges op til det er et tool flyver ur,
Men reelt set er der vel en del "pynt" på uret man ikke ville montere på et "ægte" dagligdags flyver tool ur.

Nå men uanset hvad Tillykke med dem

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes
Svar
Tak for dine like's
Du har fuldstændig ret angående forskelligheden på de to og et flyver ur vil ofte være med lidt omregningstabeller og ellers holdt ret simpelt, men det kan man ikke sige om Hamilton der går helt i selvsving med deres layout.

uret er også ret svært at aflæse i mørke trods gode lumen på nogle få dele, så her score de heller ikke mange point, men er man til lidt skøre designs.....som jeg er, så er det lige uret.

Mange ure "leger" med disse skøre designs eller ekstra detaljer og i dette tilfælde elsker jeg det, for det er udført i en super fin kvalitet...sådan vil jeg vurderer det og derfor afskrækker det mig ikke, og jo mere der kigges på denne rimelige store klokke, så føles helt rigtigt.

Den fjedrende lås på lænken er et hit og her virker det bare, så egentligt mærkeligt at det ikke ses på flere lænker når det kommer til de mere tunge ure, der ofte vil side og rulle frem og tilbage på håndledet.

Men endnu engang tak for din altid ærlige måde at give en mening omkring mine ure, det værdsætter jeg meget. Icon_Up

Vh. Michael

[-]
  • Stensbjerg
Svar
Jeg synes det er informative review af dit nye Hamilton, især den lille detalje med den lænke.
At der er lidt for mange detaljer på skiven til at sikre en hurtig aflæsning er nok en designer der har ønsket for mange referencer i uret, fin detalje med en bagside med rotor look i glas..
Omkring de "mange" funktioner så tro jeg der er mange som har ure med funktionerne der ikke bliver brugt, hvor af jer med et chrono bruger de funktioner.

Tak for dine videoer, huskede at subscribe på din YouTube kanal..

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
[-]
  • Miwes
Svar
Mange tak aammat Icon_Up

Det er rimeligt at sige at der sker meget på skiven og det kan blive noget rod, men derfor kan man godt lide det, sådan har jeg det også med de super ure Jacob's udtænker, selvom de er i en helt anden liga, men her finder man også design der er totalt uden for nummer og jo ikke noget man behøver i et ur, men jeg elsker også den del af ur-verdenen.

Når vi nu taler om et rigtig hyldest ur til Merlin EH101, så har jeg haft langt federe ure, som f.eks. denne klokke

İmage

İmage

Men min nye Hamilton er en oplevelse som jeg er vild med og den har mange sjove detaljer.

[-]
  • MichaelA
Svar
Det er fedt at du finder mening i det som ikke umiddelbart giver mening eller virker uden for skiven, i det kan jeg sagtens genkende mig selv.

Det er også en af mange grunde til at jeg aldrig misser en af dine ur videoer, og så vejer det også tungt at de er lavet på ægte passion uden økonomiske bagtanker.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes
Svar
Hej
Tilbage i 2013 eller 14 der købte jeg dette ur til min søn, min svoger fløj på daværende tidspunkt i Esk722 i MH101 som systemoperatør, han fortalte de havde fået lavet et ur til eskadrillen i samarbejde med Pilotur.dk.

Der er tale om et Quartz Pilotur med kronograf.
På skiven er der eskadrillens våbenskjold Sleipner som er Odins hest der rider over bølgerne, samt teksten “Nihil intentatum” som betyder noget i retning af Intet uforsøgt. Yderligere er der en lille skitse af MH101.

En fin gave til knejten der lige var færdig med HF!
Han ville have et fjumre år og tog Down under mv. selvfølgelig medbringende sit nye ur. Da han 4 md. Senere vendte hjem var det selvfølgelig uden uret som han mistede et eller andet sted i Australien under “kraftig indflydelse af goon” ~billig sprøjt af vin!

Ja ja den ungdom

Denne historie blot for at vise der er andre end Maurice Lacroix (fedt ur) der har hyldet MH101. Eller rettere ESK722.

Beklager billede kvalitet da det er et udsnit af et større billede,

mht. dit seneste køb af Hamilton så er det lige vildt nok til min smag, men du elsker jo at komme helt ud i hjørnerne, så tillykke med det! İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Se nu bare hvad man kan få ud af at ligge et "helecopter" ur ud...tak for din historie.

Kendte godt Pilotur.dk og købte også ure ved dem, men det er nu længe siden og så ikke den model du viser her, men spændende.

Jeg kan nu godt lide når disse samarbejder opstår og det er der masser af eksempler på i ur-verdenen.

Mit Hamilton har nok ikke noget ejerskab i forhold til et eller andet mærke omkring fly eller helikopter og tænker da også på hvad det er for et designteam de har haft til at udtænke deres ure. De har godt nok mange forskellige i deres samling og prøver jo på at være med i film (tænker på filmen der handler om en rejse til Mars) et stort sort ur.

For lige at runde mit nye X-Copter, så kan det godt være at der er meget gang i forskellige elementer, men det ved i godt jeg er vild med og især i denne kvalitet, for under luppen ser man hvor fine detaljerne er.

Svar
jeg troede at Hamilton var lukket og slukket for længe siden Icon_e_biggrin1
 In Switzerland, they had brotherly love, they had five hundred years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock.”
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)