Vedr. garanti på Omega PO
Hej Urforum
Jeg har et spørgsmål vedrørende garantien på mit Omega Seamaster Planet Ocean. Jeg købte uret i september 2011 – og uret er således dækket af Omegas ”world wide garanti” i 3 år. Jeg købte uret hos urmager Gullacksen på strøget i forbindelse med hans ophørsudsalg. Gullacksen anbefalede mig at gå til en Omega forhandler når garantiens udløb nærmede sig, idet det ville være dumt ikke at ”udnytte” garantien – mit spørgsmål er så i forlængelse heraf: Kan jeg bare indlevere uret hos fx Klarlund og sige at jeg ønsker uret efterset? Eller skal der være en specifik grund fx at jeg mener uret taber tid? Sandheden er jo at jeg ikke tror der er det mindste i vejen med uret – men samtidig vil jeg da gerne have uret efterset/serviceret under garantien – også set i forhold til et evt. videresalg. Jeg har naturligvis garantibevis mv. på uret.

Venligst
Anders
Svar
Du risikerer for at betale selv eftersynet når Omega værkstedet konstaterer at klokken intet fejler.
Dvs. forretningen du leverede uret til vil ikke tilbagelevere det før den forgæves service-eftersyn er betalt af dig.
I øvrigt, rigtigt dårligt idé at prøve at misbruge garantiet som man har for at sikre at evt.[i][/ifejler] bliver forbedret.
Thumb down
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Hvis man vil reklamere, så skal der jo være noget, som man vil reklamere over. Så vidt jeg ved kan man ikke bare få et gratis service på uret fordi garantiperioden er ved at udløbe. Du kan dog se, om uret ligger inden for COSC grænserne i forhold til præcision - gør den ikke det, så kan du reklamere og få uret efterset/justeret (er ikke det samme som et fuldt service).

Hvis der er noget at reklamere over, så kan du godt risikere, at en anden forhandler opkræver et "gebyr" for at varetage reklamationssagen, når uret nu ikke er købt hos dem. Jeg har selv haft et Seamaster Bond (også købt hos Gullacksen men et par måneder inden hans ophørsudsalg) som tabte knap 10 sek/dag (målt over 2 uger), som skulle sendes ind til justering, hvor jeg var inde hos Klarlund for at høre, om det var noget de kunne tage sig af. Det kunne de godt, men skulle have et gebyr på 200 kr for at håndtere sagen. Alle reklamationer under garantiperioden sendes (så vidt jeg ved) til Swatch/Omega i Hellerup, så det vil ikke være den forhandler du indleverer ved, som kigger på sagen. Det kan også være, at du selv kan indlevere direkte hos Swatch i Hellerup hvis det er - man kan jo ringe og spørge Icon_smil

Går uret som det skal, så er det jo bare at være tilfreds Icon_smil

Sent from my iPad using Tapatalk HD
MVH Jesper
Svar
Tak for svar - jeg har formentlig misforstået Gullacksen og dermed troet at jeg kunne få en form for servicering af uret under garantien. Jeg vil droppe sagen og nyde at mit herlige Omega ur intet fejler.

Vh
Anders
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)