omega cosmic mæ lidt problemer
Blev for 2 uger siden den lykkelige ejer af dette flotte cosmic:
İmage

Det er dog ikke helt fejlfrit.
Dagen og datoen skifter ikke på samme tid. Der er vel ca 9 timer imellem at de skifter. Er det noget som kan rettes nemt?
Et lidt større problem er dog at kronen 'rasler'. Den kan bevæge sig en smule fra side til side, både når den er trykket ind og når den er hevet ud. Den ser på ydersiden ikke ud til at være slidt eller trænge til udskiftning. Kan det være at der mangler en pakning i den, eller kan det være længere inde i selve uret den er gal?

/ras
Svar
Jeg mener det skulle være relativt nemt at rette, men noget skal der jo skilles af. Mht. kronen kan jeg forestille mig at det kan være alt muligt.

Det er muligvis og sandsynligvis lang tid siden det fik service. Det ville jeg måske ofre på det så det kunne gå 5 - 8 år uden problemer.
Svar
Umiddelbart virker det ikke servicetrængende. Det går som det skal og har en fin gangreserve. Når man stiller visere er der heller ikke noget som føles trægt. Men det ville jo nok ikke skade.
Svar
Hej
Og nu helt rolig det er jo et COSMIC med to-delt vel (kaldes det), hvis der er lidt slør i de vel-dele så "rasler" den, så er der kun en vej ny krone med den yderste del af vellen og måske, hvis det ikke hjælper så også skifte den inderste del af vellen. Så burde problemet være løst, men husk der er slør i samlingen af delene.... Icon_e_surprised
Så det er muligt at det slet ikke er nødvendigt at skifte, det er lidt svært at se lige i denne situation.... Icon_e_sad
Cosmic-urene er lidt sjove at have med at gøre, idet de har en rigtig god kasse der er TÆTog med originalværktøjet er det ikke noget problem at skille dem ad (kassen) værkerne er cal 10xx, så det er også gamle gendinge.
Det at det ikke skifter dag og dato samtidig kan være at nylon"dato"hjulet ikke har det så godt og skal skiftes, men det er til at komme i nærheden af, jeg har lavet det nogle gange.... Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Lige en update!

Uret er tilbage efter at have været i hænderne på en kompetent urmager, og går nu som det skal, så jeg er en glad mand:)

Det viste sig at pakningen i kronen manglede! Hvad der lige var med dato/dag skiftet blev en kende for teknisk for mig, men det var heldigtvis ikke det store.

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)