Daytona - nyt eller brugt
#1
Hej forum.

Jeg har igennem længere tid været igennem en udvælgningsfase over hvilket ur jeg gerne vil have, og jeg er kommet frem til at det skal være et Daytona. Nu er spørgsmålet bare hvilket et det skal være og om det skal være brugt eller nyt.

Mht modellen, er jeg helt afklaret med at det skal være i sølv, med sort skive (enten stål eller hvid guld med racing skive ala MODEL. 116509.) Hvis det bliver hvidguld er overvejelserne også om det skal være med læderrem.

Nu er spørgsmålet så bare om det skal være et brugt eller nyt ur. Som udgangspunkt vil det ikke betyde så meget for mig at få uret fra nyt. Når det er sagt, så vil det selvfølgelig være et plus. Derudover skal det siges, at hvis det skal være hvidguld, så er det kun brugt jeg har råd til.

Suma sumarum, så vil jeg bare gerne have nogle råd mht. modeller, forventet pris osv..

Mvh David Icon_e_biggrin
Svar
#2
Hej David, og velkommen til Icon_smil

Jeg har gjort mig den fornøjelse at erhverve et Daytona 116520. Da det var mit drømmeur valgte jeg at købe et splinternyt, og jeg har BESTEMT ikke fortrudt noget! Samtidig er det en af de Rolex modeller, der holder sin pris bedst, da der er voldsom efterspørgsel på det, hvilket får mig frem til mit næste spørgsmål; har du skrevet dig på ventelisten? Jeg stod på listen i et halvt år, og da jeg hentede det i sommer sagde de i Klarlund, at jeg var heldig det var gået så hurtigt - jeg havde sprunget mange over på listen. Så hvis du vil have det for ny, så start med at gå ned og prøv det på armen, gerne nogle flere forskellige, og se hvilket du bedst kan lide for så at skrive dig på ventelisten Icon_smil

Håber det var bare lidt brugbart for dig - skriv endelig hvad du ender med Icon_cool
Alt godt.

Hr. Sonne
Svar
#3
Hej Sonne.

Måske ved mange det ikke, men hvis man tager til forhandler Ragnar i Odense eller Knud Pedersen i Århus eller Klitgård i Ålborg er der chance for at Daytona i stål står i vinduet, og ellers er der 2 - 6 måneders ventetid på det. I Århus, for 2 år siden, så jeg stålmodlelen stå i vinduet i 4 uger inden det blev solgt. I Ålborg stod et i vinduet i 2 uger. Jeg har set mange topmodeller stå i det fynske og især i det jydske hos forhandlerne, men sjælendt hos Klarlund hvor jeg er sikker på at rige udlændinge hurtig snapper nogle stykker af dem.
Men for 5 + år siden tog det forever at få Daytona.
Svar
#4
Stenstrup Skrev:Hej Sonne.

Måske ved mange det ikke, men hvis man tager til forhandler Ragnar i Odense eller Knud Pedersen i Århus eller Klitgård i Ålborg er der chance for at Daytona i stål står i vinduet, og ellers er der 2 - 6 måneders ventetid på det. I Århus, for 2 år siden, så jeg stålmodlelen stå i vinduet i 4 uger inden det blev solgt. I Ålborg stod et i vinduet i 2 uger. Jeg har set mange topmodeller stå i det fynske og især i det jydske hos forhandlerne, men sjælendt hos Klarlund hvor jeg er sikker på at rige udlændinge hurtig snapper nogle stykker af dem.
Men for 5 + år siden tog det forever at få Daytona.

Hej Stenstrup,

Kan sagtens være du har ret - skal jeg ikke kunne udtale mig om. Dog er det ikke unormalt, at der står modeller i vinduet, som venter på at blive hentet. Skal dog ikke udtale mig om det er tilfældet her, men der er generel venteliste på dem, hvorfor de også holder prisen så godt Icon_smil
Alt godt.

Hr. Sonne
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)