Køb af Breitling
Hej.

Jeg har i lang tid overvejet at investere i et nyt ur. De ure som jeg har haft hidtil ligger i en prisklasse på 1500-2000kr, men nu vil jeg altså investere i den lidt dyrere ende.

Jeg har forelsket mig i både Breitling Navitimer og Breitling Superocean og har i den forbindelse et par spørgsmål.

- Jeg har kigget lidt på disse to ure forskellige steder på nettet og synes ofte, at jeg støder på nogle brugte med voldsomme regninger på serviceeftersyn/reperationer - ofte i 10.000kroners klassen. Er det normalt at man må forvente store regninger på reperation af Breitling ure?

- Er der noget der taler for Navitimer fremfor Superocean?

- Umiddelbart vil jeg helst købe uret brugt, da det ellers vil sprænge mit budget. Jeg har kigget en del på ebay.de hvor mange af disse ure ofte går for ca. 12-15000 kr. Jeg har hørt om mange dårlige erfaringer ved at handle over nettet. Er der stor risiko for at blive snyd, hvis man er lidt varsom - eller hvordan vil I råde mig til at få fat i drømmeuret?

Mvh Philip
Svar
Hej Phillip.

Jeg vil anbefale at du køber ved en kendt brugtursælger og jeg ville helst have, hvis det var mig at uret havde fået service inden for de sidste 3 år.

Men ok. Er der gået 7 år siden sidste service ville jeg bare gerne have uret billiegere.

Jeg tror servicepriserne ligger lige fra 5.000 - 10.000 kr. alt efter hvem du gåt til, men 10.000 er sørme også meget højt sat. Regn med 5.000 - 6.000 når uret er velholdt. Dog stiger servicepriser en del ved AD forhandlere som årerne går.
Svar
Jeg kunne forestille mig, at Navitimer har en bedre gensalgsværdi end Superocean.

Derudover har den nye Navitimer in-house værk, som bliver rost til skyerne. Det er et klassisk design, jeg ejer selv modellen fra 1965, og der er ikke den store forskel på design.
Svar
Hej Phillip og velkommen til ItsTime.dk Icon_e_biggrin1

Jeg kan godt forstå at du gerne vil investere i et lækkert ur, men vær klar over at det er ligeså vanedannende som narkotika Icon_e_wink
Breitling er et fint mærke som laver nogle lækre ure og der er mange herinde der er store fans.

Du skriver at du har kigget på Ebay, hvilket er fint men tjek referencer på dem du overvejer at handle med. Du kan også kigge på Chrono24.com som er den største internationale salgsportal med fokus på ure. Vær opmærksom på at alle kan bruge denne portal til at sælge ure og igen er det vigtigt at søge referencer. Husk selvfølgelig også at kigge på vores salgsside herinde hvor der er en del Breitling til salg [url]"http://itstime.dk/ure-til-salg/ads/0?option=com_djclassifieds&view=items&se=1&Itemid=103&search=S%C3%B8g+ure&se_cats%5B%5D=&se_cats%5B%5D=2&se_5=&se_4=Breitling&se_1=&se_3=&se_2_min=&se_2_max=&se_price_f=&se_price_t=" onclick="window.open(this.href);return false;">http://itstime.dk/ure-til-salg/ads/0?op ... e_price_t=[/url]

Mange herindefra har handlet ure ude i den store verden og kan hjælpe med referencer. Længere nede på denne side finder du et forum beregnet til at søge/spørge om referencer <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewforum.php?f=13" onclick="window.open(this.href);return false;">viewforum.php?f=13</a><!-- l -->

Alternativt er der en håndfuld gode danske brugthandlere - nogle reklamerer herinde og kan findes i topmenuen under "Forhandlere"
Som helt "uerfaren" med handel af dyrere ure, ville jeg personligt ikke starte med et urkøb uden for DK, men jeg er også en forsigtig fyr Icon_e_wink
Mange af de danske brugthandlere kan også skaffe ure på bestilling hvis man ønsker noget bestemt. Når det så er sagt kan man sagtens købe ur i EU uden problemer, hvis man gør et ordentligt forarbejde. Også udenfor EU er det muligt, men så skal man huske at ligge ca. 30% oven i prisen (told/moms)

Mht. til Navitimer kontra Superocean, så er det et spørgsmål om personlig smag - jeg er nok mest til en Navitimer, men ville vælge en vintage hvis det skulle være.

Håber det gav svar på dine spørgsmål, ellers må du endelig spørge mere Icon_e_wink
Svar
Fedt forum.
Mange tak for svarene.

Mvh Philip
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)