Patek Philippe Aquanaut
Jeg er - igen - i gang med et PP-projekt.
Den gik ikke så godt med Nautilus - uret viste sig at "ikke være mig", helt uden andre specifikke grunde end designet som IMHO er en anelse... ikke konservativ men gammeldags, too much Gérald G. (yes, I know - smag og behag Icon_e_biggrin1 ).
Har begyndt at få varme følelser for PP´s Aquanaut (i den større, 5167A, 40mm udgave). Gummiremmen letter gevældigt op i forhold til PP´s lidt tung og støvet - og absolut flot - image / status / aura & historie Icon_e_wink
Klog af skaden vil jeg dog prøve klokken på håndleden først.
Eller, det vil jeg meget gerne gøre hvis her var en lykkelig Aquanaut ejer som bor (tæt på) Herning - Århus akse og som vil give mig en chance for at have herligheden på håndleden 5 minutter, under opsyn Icon_e_biggrin1

Vil også gerne høre nogle Aquanaut-ejere om klokkens robusthed. Jeg er jo mest vant til Sub´s holdbarhed (på trods af at mine ure ikke bliver ridsede normalt... 7-9-13)

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Uden selvfølgelig at skulle blande mig (det gør jeg så alligevel) så mener jeg Faurschou har et. Det kunne du måske lokke ham til at tage med på cafe i november?
Svar
KimT Skrev:[...] så mener jeg Faurschou har et. Det kunne du måske lokke ham til at tage med på cafe i november?

Ja, det stemmer. Jeg praktiserer - som bekendt - 'keeping'.

Always expanding like a black hole in space. Icon_e_biggrin1

Jeg vil ikke love noget fast i skrivende stund, eftersom jeg overvejer at sammenligne et af mine ure med et par interessante (læs: fristende) high-end ure fra VC. Dernæst bar jeg det til Klarlunds Expo sidste år.

TioMalo Skrev:Vil også gerne høre nogle Aquanaut-ejere om klokkens robusthed. Jeg er jo mest vant til Sub´s holdbarhed (på trods af at mine ure ikke bliver ridsede normalt... 7-9-13)

Uret kan uden tvivl tåle at blive brugt, selvom det syner delikat og skrøbeligt. Desuden er den ganske behagelig at bære pga. dets lave profil og gummirem. Gummiremmen matcher i øvrigt urets tavle ganske godt.

PP's forsøg på at lave et tidssvarende sportsur er vellykket.

Ulempen ligger blot i dets børstede dele, da de er særligt modtagelige over for ridser IMHO. Endelig er der folks lalleglade fordomme over for modellen, f.eks. 'fattigmands Patek'.
Svar
Faurschou Skrev:Endelig er der folks lalleglade fordomme over for modellen, f.eks. 'fattigmands Patek'.
Ja, det er jo sådan noget fattigrøve som George Soros og Paul McCartney går med Icon_e_biggrin1
JK
Svar
Aquanauten er et fedt ur. Har også haft et 5167 (på både gummirem og lænke) og det er bestemt ikke noget fattigmands-Nautilus. Kvaliteten er på samme niveau og værkerne identiske. Kassen er dog knap så kompliceret lavet og lænken med lidt færre detaljer, hvilket jeg tror er årsagen til den lille prisforskel på de to ure. Jeg syntes Aquanauten er mere casual i udtrykket, uden de blanke flader, kraftigere visere og gummiremmen gør det da også mere anvendeligt til vandsport end Nautilus'en. De føles ens på armen og mener heller ikke dimensioneringen er så forskellig. Lænken er kraftigere på Aquanauten end Nautilusen.

Når det så er sagt vil Nautilus'en altid være nr. ét for mig pga. historien og den mere detaljerede konstruktion, men det er kun baseret på subjektive synspunkter.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Hvilket prisleje skal en brugt Aquanaut i god stand ligge i?

Jeg kan forstå, at priser på Chrono24 er over markedspris, så jeg er lidt interesseret.

Og fattigmands Nautilus?? Jeg ser det som et sporty ur fra Patek til et yngre segment. Jeg kunne i en alder af 23 da godt gå med det Icon_e_wink
Svar
Citat:Hvilket prisleje skal en brugt Aquanaut i god stand ligge i?

Ref. 5167 (dimensioner 38 x 39 mm) kr. 90 - 100.000.
Ref. 5060 (d. 34 x 35 mm) kr. 60 - 70.000.
Ref. 5062 Quartz (d. 34 x 35 mm) kr. 30 - 40.000

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg synes 5167 er et kongefedt ur. Havde fornøjelden af at prøve Mads'.

Skulle jeg have et Patek ville det blive 5167 på lænke.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Hvad er forskellen mellem 5060 og 5066?
Mojohe
Svar
Kender ikke forskellen, men begge ure er midsize dameure, og for de fleste uinteressante som herreure. Det eneste der går bare nogenlunde som alternativ til 5167 er 5165 på 38 mm. Desuden er 5164 også total iorden Icon_ok

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)