Batteri på bastard ur.
#1
Jeg er ganske ny på jeres forum - har gået og luret lidt og prøvet at blive klogere.

Jeg har et spørgsmål og jeg håber ikke at jeg træder nogen over tæerne ved at spørge her.

Jeg har et ældre dameur (måske 20 år gammelt), som ligner et Rolex og vist nok består delvis af enkelte Rolexdele og primært af andre mindre "ædle" dele. Uret i sig selv er værdiløst og har ligget i en skuffe i måske 15 år, men jeg har fået det af en jeg holdt meget af, som ikke er mere, og det er gået op for mig, at det faktisk har stor affektionsværdi for mig. Jeg har besluttet at jeg gerne vil begynde at gå lidt med det, selvom det ikke er "ægte".

Det er batteridrevet og batteriet er dødt. Jeg husker at jeg tidligere har fået skiftet batteri på det for omkring 50-100 kr hos almindelige urmagere (dog mens jeg boede i London). Jeg har nu været inde hos en del urmagere i Storkøbenhavn og spørge om de ville skifte batteri på det og det ville de ikke, fordi de ikke servicerer Rolexure.

Jeg er lidt tilbageholdende med at tage det ind hos en Rolexforhandler. Jeg kunne forestille mig, at de straks vil kunne se at det er et "bastard" ur og måske være ubehagelige eller ikke ville servicere det.

Jeg har et (ægte) Cartier Tank som jeg går med til dagligt og jeg ved hvor dyrt det er, at få det serviceret eller få skiftet rem hos en autoriseret forhandler. Jeg tænker, at jeg heller ikke er interesseret i at betale mange hundrede kroner for at få sat et ganske almindeligt batteri i et værdiløst semi-Rolex ur.

Kan nogen anbefale en urmager i storkøbenhavn eller nordsjælland som vil skifte batteriet, uden at rynke på næsen af mit ur?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh
Lou
Svar
#2
Hej og velkommen til forum ! Icon_e_biggrin

Jeg vil helt bestemt tro, at enten Mølbak eller Krognos, begge i Kbh, vil både være villige og i stand til at skifte batteriet mens du venter !!
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Dem vil jeg straks forsøge - tusind tak for hjælpen! Icon_e_biggrin
Svar
#4
Det var så lidt !! Icon_e_smile

Lad os få et par billeder af "gadekrydset", når du har fået det i gang igen ! Icon_e_wink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Citat:Jeg har nu været inde hos en del urmagere i Storkøbenhavn og spørge om de ville skifte batteri på det og det ville de ikke, fordi de ikke servicerer Rolexure.

Hejsan Lou og velkommen.
Hvilken som helst urmager kan skifte batteriet til den kopiur, du har.
Jeg kan garantere dig - uden at have set uret - at der ikke er en enkel ægte del i. Hvor skulle det så være hen ? Rolex har aldrig nogensinde produceret et dameur med quartzurværk. Den slags "semi-ægte" ure findes kun i røverhistorier - har i hvert fald ikke set et enkelt i de snart 45 år, jeg har dyrket Rolex som hobby...
Urmagernes uvilje at bytte batteriet i dit kopi er pga. at ofte når man åbner bagkassen i et kopiur, går noget ofte i stykker og så står man med en (uvidende) sur kunde som tror at man har ødelagt vedrørendes "helt ægte Rolex" etc. Kvalitet af ældre kopier er gyseligt lav.
Derfor er det umuligt at anbefalde en urmager som ikke ville rynke på næsen i dette tilfælle.
Klarlund - Rolex-forhandler i Kbh-området vil ikke rynke på næsen men sende dig ud. Trods alt, på er det deres metier at bekæmpe kopier af de varer de handler med... Icon_e_wink

Jeg vil anbefalle at du køber en ægte, brugt Rolex. Har lige kigget på min hjemmeside hos Lauritz.com og set hvad jeg har betalt for nogle Lady Datejusts i stål og stål-guld: Priserne har været mellem kr. 5.000 og 6.000 + 20% salær. Så har du et ur som du kan skrive i den tid i din testamente til den næste generation og som du ikke bliver smilet ad skævt. Ikke at glemme at du vil selv blive glad af det.

@ alle erfarne medlemmer her: Jeg synes at en newbie som kommer med en historie om et kopiur og spørger om råd, burde venligt korrigeres - lige så bestemt, som en af os som starter en "hommage-" eller kopidiskussionen her.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
Tio Malo Skrev:@ alle erfarne medlemmer her: Jeg synes at en newbie som kommer med en historie om et kopiur og spørger om råd, burde venligt korrigeres - lige så bestemt, som en af os som starter en "hommage-" eller kopidiskussionen her.

Vh. John

-- Moderatorpost --

Jeg er helt enig i dine betragtninger mht. at det ville være bedre, at købe et ægte brugt Rolex - men når det er sagt, så står der intet i Urforums regelsæt om, at man ikke må skrive om kopi-ure herinde ............... det må så være op til medlemmerne selv, at vejlede om den "rette vej", som du har gjort i dette tilfælde, John Icon_e_smile

Men trådstarter har jo på intet tidspunkt forsøgt at skjule det faktum, at der er er tale om et uægte ur - hun har forklaret, at uret på trods af dette for hende har affektionsværdi og derfor gerne vil have skiftet batteri i det, så det fortsat kan gå og i øvrigt går hun til dagligt med et andet (iøvrigt ægte) ur.

Det fremgår jo i øvrigt ikke, om uret giver sig ud for at være et Rolex eller om det bare ligner designet - i sidste tilfælde, så ville der være RIGTIG mange ure, som man ikke kunne skrive om herinde !!!

Jeg kan ikke se, at der skulle være noget i vejen for, at forsøge at hjælpe her !!??

Det er muligt, at vi i det nye "regelsæt" for Urforum, som vi går og brygger lidt på, måske burde have en passus eller en "policy" omkring "kopi-ure" m.v. - men da vi jo altså ikke bliver oversvømmet af tråde, hvor nogen enten lovpriser sådanne kopier eller forsøger at lade dem fremstå som ægte, eller ligeså gode som ægte, så mener jeg ærligt talt ikke, at vi har et problem her.

-- Moderatorpost --
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#7
...nu er det jo ikke et spsm. om at købe en kopi eller købe en ægte, men et spsm. om at få skiftet batteri på et (kopi-)ur som åbenbart har stor affektionsværdi. Så derfor synes jeg måske at indlægget om at vi her på forum ikke "må" omtale kxxx-ure er skudt lidt over målet! Der er jo ikke nogen herinde der kunne drømme om at anbefale at købe kxxx-ure på baggrund af en post hvor en ny bruger søgte råd om urkøb!
"Just my 2c!"
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)