Hvad "lurer" du på?
Seiko MarineMaster 600 Spring Drive kunne også friste, men jeg har sq ikke råd til mere end de 2 jeg allerede har (men mindre min mor havde en livsforsikring jeg ikke kender til), og de skal ingen steder Icon_e_wink

Lige et billede i tilfælde af at i har glemt hvilke det er..... İmage

İmage
Svar
ravnsholt Skrev:Af en eller anden grund har jeg fået en stor lyst til et military issued ur á la Omega ´53...eller i den boldgade. Kan bare godt lide tanken om disse hårdføre ure, uden nogen dikkedarer..

Peter

Gad godt vide hvad "Omega '53.... " er ??????

vh baun
Svar
Kalle Skrev:Det må være denne model der menes http://thewatchspotblog.com/?p=3405
Anvendt af Royal Air Force. Kun lavet i 1953 (måske derfor det ikke findes i Bauns samling endnu?)

Lige nøjagtigt!

Tak for linket, Kalle..

Peter
Svar
Jeg må nøjes med denne fra 1944 som faktisk befinder sig hos Krognos for lidt istandsættelse.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

vh baun
Svar
Der er flere ure på ønskelisten, som alt andet lige også er økonomisk opnåelige indenforben overskuelig fremtid:

Opgradering af den nuværende PO 45,5 med cal 2500 (D) til den nye med cal 8500. Måske ikke det, der ligger højest på ønskelisten, da det i nogen udstrækning "bare er et ur magen til det man har".... - og så alligevel ikke Icon_e_wink Den PO jeg har nu er med sort lunette og hvide tal, men ved en opgradering kunne jeg godt fristes af den lidt mere "sprælske" med orange tal.

Et Anonimo Sailor Diver (ref 1989 som den CT Watches har til salg). Et ur der ville være et fint "fritidsur" for mit vedkommende - kunne være rart at skifte lidt rundt mellem PO og noget andet.

I den lidt dyrere ende kunne et IWC Ingenieur være sjovt at prøve - kunne være opnåelig i en velholdt brugt udgave, hvis jeg evt samtidig solgte mit PO - men PO'en er jeg rigtig glad for, så det ligger ikke lige til højrebenet.

Endeligt et Dornblüth 99.1 - har været meget fascineret af dette ur siden MichaelSC postede billede af sit tilbage i foråret 2012 - vil også kræve lidt mere opsparing, men på den anden side er der omkring 10 mdr leveringstid på uret, så det giver også lidt tid til at få skrabet lidt mere sammen :-)

Har dog næsten lige købt en dress chrono, så den værste trang til et nyt ur er stillet for en stund, men lidt trist kun at have 3 ure (og et quartz "have-ur") i en boks med plads til 6 ure.....

Sent from my iPad using Tapatalk HD
MVH Jesper
Svar
JJG Skrev:.....men lidt trist kun at have 3 ure (og et quartz "have-ur") i en boks med plads til 6 ure.....
Meget trist..... En lille teaser..... Icon_mrgreen

İmage
İmage
İmage
Svar
Pam Submersible...
25,389,243,24,305 eller 87 i prioriteret rækkefølge er det jeg overvejer...
Men:
25: er den for let?
389: er den for stor og dyr?
243: kan jeg leve med tritium index? (Ikke vild med patinerede index...)
24: er den for mainstream og kedelig?
305: er den for let og for stor?
87: er den for tritium-met? Fås den med sort skive?

Er mine overvejelser....
/SK
Svar
Sub'erman Skrev:Pam Submersible...
25,389,243,24,305 eller 87 i prioriteret rækkefølge er det jeg overvejer...
Men:
25: er den for let?

I min verden og synes skiven er grim.....

389: er den for stor og dyr?

Lækker, men for dyr i forhold til 305'eren.....

243: kan jeg leve med tritium index? (Ikke vild med patinerede index...)

Findes vel også med L-dial?

24: er den for mainstream og kedelig?

Spørger du mig, så nej elsker mit.....

Let, men OK i størrelsen, virker ikke så stor i virkeligheden, da det er lidt fladere....

87: er den for tritium-met? Fås den med sort skive?

Ja findes en model med sort skive, PAM 64....

Er mine overvejelser....

Bare mine meninger!
Svar
Sub'erman Skrev:Pam Submersible...
Kender ikke til de andre subs, men 305 er hverken for let eller for stor i følge min vurdering. Selvfølgelig er det subjektivt, og jeg vurderer ud fra mine tidligere og nuværende ure (Planet Ocean XL, Steelfish X-plus, Oris TT1 Diver, PAM177 og Seiko Monster) og et håndled på ca 19,5 cm.

Og så lige et par billeder af 305eren:
İmage
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)