25-01-2013, 05:52 PM
Er det her på dette forum muligt at få en realistisk vurdering af armbåndsures salgs og købspris ?
MVH hestekragen
MVH hestekragen
|
vurdering af ure
|
|
25-01-2013, 05:52 PM
Er det her på dette forum muligt at få en realistisk vurdering af armbåndsures salgs og købspris ?
MVH hestekragen
25-01-2013, 06:04 PM
Dette er ikke en salgsannonce !!! Er udelukkende interesseret i vurdering.
Har været på vintageure og kan ikke finde et bestemt ur. Har kigget mange billeder MVh hestekragen BREGUET Indsat af Adm.; Der står der er 16 juveler og 3 adjustments, og det er 14 karats. Det er et Breguet hspg. Det er fra 1926. Det virker og alle visere er der. Der er et nummer i urkassen. 318922 ![]()
26-01-2013, 09:03 AM
Jeg har fundet et rolex fra 1928 som er magen til, stort set, på the old watchshop. Dennne vedhæftede er et rolex og ligner næsten fuldstændig
26-01-2013, 10:31 AM
Der er mange ure fra den tid, som ligner hinanden meget. Det betyder ikke nødvendigvis at der er nogle sammenhæng mellem disse, andet end de begge er udformet efter tidens populære stilart.
Som jeg kan se det er spærhjulet mærket med "Marvin", som bl.a. producerede værker... Broen er mærket Breguet. Virker som et klassisk ebauche ur, fra et af de kendte navne, men for en mere ordinær periode.
26-01-2013, 11:05 AM
RunesS Skrev:Der er mange ure fra den tid, som ligner hinanden meget. Det betyder ikke nødvendigvis at der er nogle sammenhæng mellem disse, andet end de begge er udformet efter tidens populære stilart. Tak for kommentaren Rune. Så du mener ikke det er et Breguet men kun værket der er ? Der er nogle stempler i urkassen, et skib og en kongekrone.
26-01-2013, 11:57 AM
Jeg siger ikke at uret ikke er Breguet. Tværtimod, jeg siger uret er Breguet, og at de har købt værker fra et firma, Marvin, som har leveret det i en eller anden stand, og det resterende arbejde (typisk vælse hjul, ordne eschappement, finish og regulering) er udført hos dem, samt selvfølgelig montere skive, visere og sætte i kasse. Meget udbredt procedure.
Der er selvfølgelig også den mulighed at der ikke står Marvin på spærhjulet, det er ikke super tydeligt, eller måske at hjulet er udskiftet tidligere, ved en reparation. Det sidste peger dog på at værket er en ebauche, som Marvin så også har brugt, da et hjul markeret Marvin passer godt deri.
26-01-2013, 08:15 PM
RunesS Skrev:Jeg siger ikke at uret ikke er Breguet. Tværtimod, jeg siger uret er Breguet, og at de har købt værker fra et firma, Marvin, som har leveret det i en eller anden stand, og det resterende arbejde (typisk vælse hjul, ordne eschappement, finish og regulering) er udført hos dem, samt selvfølgelig montere skive, visere og sætte i kasse. Meget udbredt procedure. Der står Marvin på og derudover hspg efter Breguet. derudover er det et 14 karats, men mærkerne på kæden er slidt af. MVh Hestekragen
26-01-2013, 08:38 PM
hestekragen Skrev:RunesS Skrev:Jeg siger ikke at uret ikke er Breguet. Tværtimod, jeg siger uret er Breguet, og at de har købt værker fra et firma, Marvin, som har leveret det i en eller anden stand, og det resterende arbejde (typisk vælse hjul, ordne eschappement, finish og regulering) er udført hos dem, samt selvfølgelig montere skive, visere og sætte i kasse. Meget udbredt procedure. Oh. Ok. Så vil jeg tro at Breguet henviser til spiralens endekurve og ikke firmaet. Spiral = Hairspring = hspg... Så et Marvin ur, med breguet spiral. ![]() Her er et billede, fra et noget større værk. Spiralen er den spiralformede fjeder oven på balancehjulet (det med alle skruerne). Typisk er spiralen i et plan, men dette hindre spiralen i at bevæge sig koncentrisk, hvilket igen skader isokronismen(det at balancen sving tager lige lang tid, ved forskellig amplitude). Den bedste isokronisme opnåes med en cylindrisk spiral som der ikke er plads til i et fladt armbåndsur, derfor har man arbejdet på at forbedre isokronismen med at justere på formen af den flade spirals ender (både indre og ydre). Breguetspiralen er en meget udbredt forbedring, som indebærer at enden af spiralen slutter et niveau over resten af spiralen, og at kurven i det øvre niveau har en matematisk bestemt form. Jeg har set om jeg kunne identificere værket, og dermed tidsfæste uret lidt udover 1920-30 som stilen af kassen peger på, men uden at have værket ved sig og med en værksøger slå den op, bliver det svært. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|