"ser i ned på folk"
TimeToWatch.dk Skrev:Emnet er jo ofte debateret og den generelle holdning er vist, at man ikke ser ned eller skævt til folk med billige ure. Ej heller kopi ure selv om det er et grænseland Icon_e_wink Derimod tror jeg de fleste nikker genkendende til at et lækkert ur skaber respekt og fortæller noget om personen der bærer det. Med et lækkert ur mener jeg så at uret afspejler at ejeren har gjort sig modne overvejelser omkring valget, og ikke nødvendigvis kun valgt på baggrund af signalværdien/prisen. I min verden giver det langt mere respekt at en 18 årig bærer et vintage Certina til 1.500 kr. end hvis en prof. fodboldspiller flasher et Jacob & Co. til 500.000 kr. Ingen tvivl om hvem der har overvejet valget mest af de to trods prisen på grisen Icon_e_wink

/Mads

Touche...

//Berg
Svar
Jeg ser ikke ned på nogle grundet deres ur. Omvendt ser jeg heller ikke op til nogle grundet deres ur.

Mekaniske ure er min passion og jeg kunne aldrig drømme om at presse mit ideal ned over hovedet på andre eller at sætte dem i kasser ud fra hvordan deres økonomi måtte have set ud den dag de købte deres ur.

De urnørder du finder herinde er flinke og rare fyre der deler den samme passion, så du behøver ikke bekymre dig
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Mange tak for de gode svar, jeg er generelt selv enig med Watch :)
Svar
Jeg danner mig et billeder af mennesker jeg møder ud fra hvad jeg ser hvis jeg ikke kender dem på forhånd,
men jeg ser aldrig ned på folk uanset hvem og hvad de er det er ganske enkelt imod mit menneskesyn.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Hej Pokerface

Jeg tror ikke at nogen herinde ser ned på folk, vi samles tit over en øl eller sodavand og diskuterer ure, men som Mads skrev har man købt sig et gammelt Certina til 1500 kroner giver det mere respekt end hvis du køber dig et Jacob&Co, og det siger vist alt. Icon_e_wink

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)