Grand Seiko
#11
Mange tak for input Stenstrupigen. Og tak alle jer andre - jeres input er meget værdsat
Tror at sammenfatningen, for min siden af - pt. - er at når man kigger på GS så er det meget mere værket og skiven, som så findes i “1000 vis” af variationer, end det er selve “mærket” jeg skal kigge efter.
Og der kommer cfnissen´s kommentar meget fint ind “men der har altid været andet, der sprang over”
Jeg har på det seneste kigget rigtig meget på GS og var også meget tæt på at trykke køb, meeen der kom lige noget andet - som kommer på fredag
Men ingen tvivl om at jeg skal have et Grand Seiko på et tidspunkt, det var bare ikke nu…
Der kommer et manuelt Grand Seiko High-beat til august som ser spændende ud - men nok noget som skal kigges på “hvis ikke der kommer noget andet”


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar
#12
For s.tan du går til den HG, Det lyder spændende med det nye på vej Icon_Up
Og endnu en "undskyldning" for at mødes er jeg aldrig ked af Icon_party
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#13
(12-06-2024, 08:14 AM)Stensbjerg Skrev: For s.tan du går til den HG, Det lyder spændende med det nye på vej Icon_Up
Og endnu en "undskyldning" for at mødes er jeg aldrig ked af Icon_party


Nogle gange kommer der bare et godt tilbud og så har jeg svært ved at sige nej så nu må vi se - ellers kan det jo sælges igen. Men tænker at det bliver en keeper.
Måske skulle der laves en lille “gæt et ur” opslag


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar
#14
Nu kan jeg godt se at jeg kom "for sent"  Icon_e_biggrin1 Men jeg kan da lige give mit input med.

Jeg har haft 4 Grand Seiko's i alt og har pt 2 stk. -> SBGA011 (Den gamle "Snowflake") og så et SBGR311 ("Cookie")
Efter nyhedsinteressen: Jeg er vild med Grand Seiko, også efter den initielle nyt-ur-lykke har lagt sig  Icon_hjerte

Armtid: Går 95% af tiden med Snowflake, mine andre ure får næsten ingen armtid  Jeg har efterhånden ridset det en del, men Snowflake er ikke så "poleret" som nogle andre GS modeller er, så ridserne ses måske lidt mindre på denne model... Jeg købte Snowflake for 2 år siden (brugt og som ny-stand, importeret fra Japan) og det er bare et helt specielt ur for mig - har svært ved at sætte ord på hvorfor Icon_flov Måske pga. Spring drive værket som bare er super roligt at se på med den helt flydende sekundviser + en skive som man nemt kan drømme sig væk i... Siden jeg så uret for mange år siden har jeg ønsket mig det, men der kom mange andre ure i forkøbet. Nu går jeg som sagt næsten udelukkende med det ur, og det har jeg også gjort at jeg ikke har købt nye ure i et par år - så det har også sine "ulemper" at jeg næsten er blevet et one-watch-guy  Icon_lol
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#15
Du er på ingen måde kommet for sent og dit input er meget værdsat - tak.
Selvom der kom noget andet indover, så har jeg på ingen måde afskrevet et Grand Seiko.

Tror blot ikke jeg er klar til den afskrivning, der er på et nyt GS i forhold til f.eks. Omega ol. mærker.
Og så skal jeg nok se “i live” for om det giver den følelse som retfærdiggør at bruge flere penge eller skal bytte.

Der hvor jeg pt er kommet til:
1. Skal det være Hi-Beat eller Springdrive
2. Skal det være lys eller mørk skive
3. Hvilken farve nuance skal det så være af enten lys eller mørk
4. Nyt eller brugt - her hælder jeg helt klart til brugt, da en anden har været så venlig at tage den første, og store, afskrivning for mig
Og så er der helt sikkert mange flere spørgsmål der dukker op undervejs.

God eftermiddag til jer alle


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)