Ure branchen (Hugo Boss ure og lignende)
Halløjsa! Er ny her så håber at blive taget godt imod.
Jeg er egentlig meget nysgerrig ift. urebranchen. Jeg har en bror som har det som hobby (udover sit alm arbejde) at indkøbe og sælge ure. Det er ure som fx Hugo Boss, Maserati osv. Han køber dem fra en anden gut til 800 kr. pr. styk. Synes han lægger mange timer i sin hobby og ville egentlig lige se om det er muligt for ham at købe direkte fra en leverandør. Så nu kommer nogle spørgsmål :D

1. Hvor køber hans ven dem højst sandsynligt fra hvis han kan videresælge dem til 800?
2. Hvor kan min bror selv købe dem? (næsten samme spg. som 1)
3. Hvad skal man være obs på ved køb af de her ure?
4. Hvordan kan man bedst tjekke om urene er originale? 
5. Er det her en legit side: https://www.wholesalewatchesb2b.com/
6. Er det fuldt lovligt at videresælge de her ure? Ved ikke hvorfor det ikke skulle være, men man ved aldrig! 

Sætter stor pris på alle tips og tricks!
Svar
De ure du nævner her er generelt lavet af billige dele hvorefter forskellige mode brands sætter der navn på skiven (der er altså ikke tale om at de selv lave urene) og sælger dem (i f.eks. Deres tøj butikker) til en højere pris end de reelt er værd, set ud fra værdien af stumper og selve produktionen som typisk sker i fjerne dele af verden hvor arbejdes kraften er ekstrem billig.

Man betaler altså for et brand som typisk ikke er relateret til ure, men alene sat på skiven af et ur fremstillet uhørt billigt, for at det kan sælges til en højere pris fordi brandet inden for et andet område generelt anses som luksus, det gør bare ikke uret til luksus.

Om der er tale om ægte ure skal jeg ikke kunne sige, men uden at det skal opfattes snobbet så er det ikke den type ure der generelt får opmærksomhed herind bla. Fordi.

Du får slet ikke værdi i uret for kost prisen, for 800 kr. Kan du købe ure fra rigtige ur producenter som f.eks. Casio, Seiko eller Citizen hvor du får reelt værdi i uret for pengene.

Jeg har selv et Casio som jeg har givet lidt over 800 kr. İmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(25-05-2023, 06:43 PM)Stensbjerg Skrev: De ure du nævner her er generelt lavet af billige dele hvorefter forskellige mode brands sætter der navn på skiven (der er altså ikke tale om at de selv lave urene) og sælger dem (i f.eks. Deres tøj butikker) til en højere pris end de reelt er værd, set ud fra værdien af stumper og selve produktionen som typisk sker i fjerne dele af verden hvor arbejdes kraften er ekstrem billig.

Man betaler altså for et brand som typisk ikke er relateret til ure, men alene sat på skiven af et ur fremstillet uhørt billigt, for at det kan sælges til en højere pris fordi brandet inden for et andet område generelt anses som luksus, det gør bare ikke uret til luksus.

Om der er tale om ægte ure skal jeg ikke kunne sige, men uden at det skal opfattes snobbet så er det ikke den type ure der generelt får opmærksomhed herind bla.  Fordi.

Du får slet ikke værdi i uret for kost prisen, for 800 kr. Kan du købe ure fra rigtige ur producenter som f.eks. Casio, Seiko eller Citizen hvor du får reelt værdi i uret for pengene.

Jeg har selv et Casio som jeg har givet lidt over 800 kr. İmage

Hej. Tak for svaret!
Fair nok, dog er det nogle ure som min bror har haft succes med at sælge. Nok mest fordi at de ser nice ud selvom kvaliteten ikke er god?

Ville dog gerne finde ud af hvordan man kommer i kontakt med en legit distributør.
Svar
Tjek evt. ditur.dk

Svar
(26-05-2023, 07:48 PM)Stensbjerg Skrev: Tjek evt. ditur.dk

Hej. Hvad skal jeg helt præcist tjekke på ditur.dk?
[-]
  • khbk
Svar
Han er legitim sælger af de mærke ure du spørger på.

Svar
(29-05-2023, 08:14 PM)Stensbjerg Skrev: Han er legitim sælger af de mærke ure du spørger på.

Ja det er rigtigt, men tænker ikke han har interesse i at hjælpe mig da jeg ville være en konkurrent
Svar
Nej men du kan se hvilke priser han som reel net butik kan sælge urene til.

Det er en god indikator for om de priser din brors ven sælger til er "rigtige" hvis han også skal tjene på dem...

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)