10-03-2022, 04:04 PM
Med Promaster NH6930 og Tuna SBDB013
Disse ure er udmiddelbart meget ens, begge er i mål store ure, visuelt kompromisløse dykker ure og de vejer praktisk talt også det samme.
Men billedet snyder for når man går med dem er der store forskelle.
Komforten er helt forskellig, især pga. krone placering og beskyttelse, Autozilla er for mig ikke ubehagelig at gå med, men Tuna vinder klart her.
Det kan jeg reelt glemme jeg har på, og jeg mener bærekomforten er langt langt højere end urets mål udmiddelbart lægger op til, her spiller personlige smag selvfølgelig også ind.
Finish adskiller dem også, Autozilla er klart et tool ur, godt bygget i top produkteter som er klogt valgt til opgaven de skal løfte, et eksempel er titanium kassen som efterfølgende er overflade behandet med Citizens patenteret behandling.
Uret er bedømt som et af de bedste dykker ure i verden og ISO 6425 godkendt, så ingen tvivl om at det er hvad det giver sig ud for.
Tuna har mere luksus feel bygget ind mens det på samme tid også er et 100% prof dykker ur med en lang historie hvor designet har bevist sit værd.
Jeg har læst at Grand Seiko studierne byggede modellen, og at Seiko reelt ikke tjente penge på dem, når man sidder med det i hånden virker det som om det sagtens kunne være tilfældet, finishen er for vild bla. Titanium kassen som er Dash Shield behandlet.
Lumen, Promasteren har en fin lume som kan aflæses døgnet rundt, men Tuna har den velkendt crazy Seiko lume som aflæses total nemt døgnet rundt.
Værksiden adskiller dem også kraftigt, Promaster køre med (in-house) Miyota 9015 ikke noget fancy men udføre det job det sidder der for tilfredsstillende.
Tuna køre med Seikos patenteret Spring Drive her 5R65, reelt et luksus værk i et tool ur uden at noget er sat over styr (f.eks. Består Seiko prof. Diver den dobbelt meter rating i forhold til hvad skiven siger)
Det historiske "rigtige" værk til Tuna er deres high torque 7C46 Quartz 100% udført i metal som man skal studere hvis man tror quartz bare er quartz, på den anden side har jeg altid været vild med min model hvor de bare gået all in på alle parametere det taler til min skøre side.
Promaster mål.
Bredde. 55mm
Længde. 48mm
Tykkelse. 19mm
Vægt. 135g.
Tuna mål.
Kasse diameter. 49.6x50.7mm
Tykkelse. 16.2mm
Vægt. 126g
Fjerner man luksus delen fra ure i denne prisklasse, så er disse for mig de fedeste tool dykker ure på markedet, og for mig er det reelt dødt løb med et lille forspring til Tuna (jeg er massiv SD fan) men jeg kunne ikke vælge, og er glad for at jeg har mulighed for at eje begge.
Tak for at du holdt ud.
Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Disse ure er udmiddelbart meget ens, begge er i mål store ure, visuelt kompromisløse dykker ure og de vejer praktisk talt også det samme.
Men billedet snyder for når man går med dem er der store forskelle.
Komforten er helt forskellig, især pga. krone placering og beskyttelse, Autozilla er for mig ikke ubehagelig at gå med, men Tuna vinder klart her.
Det kan jeg reelt glemme jeg har på, og jeg mener bærekomforten er langt langt højere end urets mål udmiddelbart lægger op til, her spiller personlige smag selvfølgelig også ind.
Finish adskiller dem også, Autozilla er klart et tool ur, godt bygget i top produkteter som er klogt valgt til opgaven de skal løfte, et eksempel er titanium kassen som efterfølgende er overflade behandet med Citizens patenteret behandling.
Uret er bedømt som et af de bedste dykker ure i verden og ISO 6425 godkendt, så ingen tvivl om at det er hvad det giver sig ud for.
Tuna har mere luksus feel bygget ind mens det på samme tid også er et 100% prof dykker ur med en lang historie hvor designet har bevist sit værd.
Jeg har læst at Grand Seiko studierne byggede modellen, og at Seiko reelt ikke tjente penge på dem, når man sidder med det i hånden virker det som om det sagtens kunne være tilfældet, finishen er for vild bla. Titanium kassen som er Dash Shield behandlet.
Lumen, Promasteren har en fin lume som kan aflæses døgnet rundt, men Tuna har den velkendt crazy Seiko lume som aflæses total nemt døgnet rundt.
Værksiden adskiller dem også kraftigt, Promaster køre med (in-house) Miyota 9015 ikke noget fancy men udføre det job det sidder der for tilfredsstillende.
Tuna køre med Seikos patenteret Spring Drive her 5R65, reelt et luksus værk i et tool ur uden at noget er sat over styr (f.eks. Består Seiko prof. Diver den dobbelt meter rating i forhold til hvad skiven siger)
Det historiske "rigtige" værk til Tuna er deres high torque 7C46 Quartz 100% udført i metal som man skal studere hvis man tror quartz bare er quartz, på den anden side har jeg altid været vild med min model hvor de bare gået all in på alle parametere det taler til min skøre side.
Promaster mål.
Bredde. 55mm
Længde. 48mm
Tykkelse. 19mm
Vægt. 135g.
Tuna mål.
Kasse diameter. 49.6x50.7mm
Tykkelse. 16.2mm
Vægt. 126g
Fjerner man luksus delen fra ure i denne prisklasse, så er disse for mig de fedeste tool dykker ure på markedet, og for mig er det reelt dødt løb med et lille forspring til Tuna (jeg er massiv SD fan) men jeg kunne ikke vælge, og er glad for at jeg har mulighed for at eje begge.
Tak for at du holdt ud.
Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.