Service
ÅDet er efterhånden mange år siden jeg var herinde sidst :) 
Jeg har et Rolex Yachtmaster og et Cartier Roadster som skal til service. Gangreserven på Rolex er meget lav og det er ikke serviceret tidligere. Cartier går slet ikke, heller ikke hvis man trækker det op. Begge ure er ca. 10 år gamle. 
Krognos vil ikke åbne Cartier, da han nok ikke har reservedelene. Det er ikke noget problem at få Klarlund eller Hvelplund til at kigge på dem, men synes at priserne er lidt pebrede. 
Foreslag til andre løsninger?
Svar
Eventuelt tag Rolex til MC Mortensen i Herning eller Ragnar i Odense eller Klitgård i Ålborg. De er ikke så dyre, og så kan du jo får en tur ud af det når du og hvis du engang alligevel skal den vej.

Hvis Cartier Roaster har ETA 2894 chronograph værk i sig, så skifter man normalt hele chronographdelen ud med et nyt og tidsdelen bliver serviceret. Jeg ville tage det til en Cartier forhandler. Den nye store Cartier butik i København eventuelt. Men Klarlund er også et godt valg. Har det ikke chronograph er det nok et 2893 værk fra ETA, men måske har Cartier udskiftet nogle ting med deres egne dele, så det er svært at give ordentlig service. Jeg ved det ikke. Men hvis man også skal skifte pakninger og krone og kronerør så er det nok også lidt besværligt.
Svar
Jeg har hørt meget godt om urmagerservicen hos Vintageure.dk !!

Dygtig urmager og rimelige priser - prøv at forhør dig hos ham.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Avantismo, Jens, Smilla
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)