Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Dem der sidder manuelt og samler skal jeg ikke kunne sammenligne,
umiddelbart forekommer det mig dog mindre "sterilt" end hvad man ellers ser. (ingen gummihætter på fingrene eller kitler)
Men tager man udgangspunkt i at operatøren ved hvad han laver, og materialerne er de samme (stål kvalitet)
så er det jo total ligegyldigt om CNC maskinen står i Kina eller i de lande vi ynder at købe vores ure fra.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Jeg har besøgt et par urfabrikker i den højere ende, og selvom der star de same CNC maskiner, så bliver der udvist lidt mere omhu og kvalitetskontrollen er nok også lidt mere omfattende i de fine fabrikker. So mder også bliver påpeget i filmen, så er beskyttelsesbriller og lignende sikkerhedsudstyr ikke noget, man burger. Der var rigtig beskidt mange af de steder, der blev filmet, så der er en risiko for, at noget af det skidt havner steder, hvor det ikek burde være.
Men man betaler heller ikke det samme for et ur, der er sprøjtet ud fra en kinesisk fabrik, som man betaler for det ur, der er fremstillet med lidt mere sans for detaljen i f.eks. poleringen. Der er rigtig mange af den meget populære trendy brands, der laves ude i Kina. For mig bekræfter filmen, at man får, hvad man betaler for. Nogen vil mene, at man betaler for meget for de dyre ure, men jeg vil tro, at fortjenesten i procent for de billige kinesere med et trendy navn på skiven, som på de dyre mærker.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(10-01-2019, 02:36 PM)Larsb Skrev: Jeg har besøgt et par urfabrikker i den højere ende, og selvom der star de same CNC maskiner, så bliver der udvist lidt mere omhu og kvalitetskontrollen er nok også lidt mere omfattende i de fine fabrikker. So mder også bliver påpeget i filmen, så er beskyttelsesbriller og lignende sikkerhedsudstyr ikke noget, man burger. Der var rigtig beskidt mange af de steder, der blev filmet, så der er en risiko for, at noget af det skidt havner steder, hvor det ikek burde være.
Præcis.
Hos f.eks Omega - som jeg har besøgt - er det HELT andre forhold og 100% usammenligneligt. Det ligner nærmere operationsstuer, både mht. omgivelser, påklædning osv. osv.
Men man betaler selvfølgelig også en helt anden pris for urene, så i bund og grund en urimelig sammenligning fra min side.
Interessant video - tak for det :-)
•