Ur spotting i KBH
#1
Halløj alle i urtosser,

Jeg skal en tur til Kbh i morgen og tænkte at jeg ville benytte lejligheden til at komme lidt rundt og se på ure. Jeg har nogenlunde styr på de store forretninger på og omkring strøget, men hvad findes der egentligt af lidt mindre forretninger, gerne nogle der sælger brugt/vintage? Det skal helst være i Kbh. centrum. Hvad kan I anbefale?

Mvh.
John
Svar
#2
Bo Mølbak, Øster Farimagsgade 16 er et godt bud. Venlig mand med gode ure i flere prisklasser. Det er lige på den anden side af botanisk have, så for mig er det stadig ret meget centrum.

FRANZ JAEGER & ME, Gothersgade 31. 1123 Kbh K. I den lidt dyrere ende, men meget centralt beliggende.

Urmageren Dronningens Tværgade 14, 1302 København K. Jeg har kun været der en enklet gang. Adressen kunne godt betyde, at det er lidt dyrere, men jeg ved det ikke.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Svajts Urmageri, Blågardsgade 18 på Nørrebro kan anbefales.
Der er ca. 15 minutters gang fra Nørreport station.

Han har altid et udvalg af vintageure i vinduet, til gode priser.

Mvh
My watch is waterproof! Never have I seen a single drop of water come out of it...
Victor Borge

[-]
  • cfnissen, dwndler
Svar
#4
Der var en der spurgte lignende på FB for par dage siden og her er mit svar:
Der er SVAJTS på Nørrebro - Blågårdsgade 18, urmager i Dronningens tværgade (forholdsvis eneste down town), Bo Mølbak (Øster Farimagsgade), Krognos på Frb. Alle og muligvis også CV urmageri i spidsen af Vesterbrogade (ved ikke om han har mange vintage ure).
[-]
  • cfnissen, runzuk5
Svar
#5
Jeg tænkte, at Krognos var for langt fra centrum, men jeg glemte Tranberg. De ligger på Gammel Kongevej 86A, og de har en del vintage.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
#6
(28-09-2017, 03:24 PM)Larsb Skrev: Jeg tænkte, at Krognos var for langt fra centrum, men jeg glemte Tranberg. De ligger på Gammel Kongevej 86A, og de har en del vintage.

Tranberg = urmageren i Dronningens tværgade så vidt jeg ved, altså samme ejer.

Og der er ikke så mange vintage ure (af lidt finere karakter) hos Tranberg som i Dronningens tværgade. Min observation i hvert fald de par gange jeg har været forbi.


Og der er ca. 5-10 min. gang fra Tranberg til Krognos, hvis man alligevel er hos Tranberg.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)