Løst: Seamaster de ville vil ikke trække op
Kære alle. 

Jeg har fået fingrene i et Seamaster De Ville i nogenlunde god stand (jeg skal dog selvfølgelig have en ny rem til det).  
billede 1: 
İmage

Jeg har et par spørgsmål vedr. et nyopstået problem med uret. Jeg har haft kronen af, og da jeg satte den på igen førte jeg den forsigtigt ind, mærkede at den var i 'hak', og trykkede den på plads. Jeg kunne herefter hive tilbage og indstille tiden som jeg ville. Jeg kan også dreje kronen 'mod uret', dvs den anden vej end når jeg trækker det op. MEN der er modstand når jeg forsøger at trække uret op, - og jeg tør ikke trække lidt hårdere for at se om jeg nu kan trække det op. I skrivende stund er der vel gået en 5-6 timer siden problemet opstod, så det kan ikke længere blot være fordi det er trukket fuldt op. 

Inden jeg ofre en masse penge på at tage det til urmageren vil jeg høre jer, om I har et bud på hvad jeg kan have gjort galt? Og om jeg (forhåbentligt ikke) har ødelagt noget? 

Har i et bud på en nogenlunde fair handelspris på uret ud fra de følgende billeder? 
billede 2: 
İmage

billede 3: 
İmage

billede 4: 
İmage

İmage
Svar
Problmet har måske været nær forstående og blevet udløst af noget. Hvis du har hivet kronen heæt af er noget måske ødelagt indeni.

Hvor præcis går uret ? Tbaer det eller vnder der meget ?
Svar
Tada.. Uret vil nu gerne trækkes op uden problemer. Det må bare have været trukket helt op, siden jeg mødte modstand :) 

Uret vinder ca. 30 sek. - 40 sek. om dagen. Er det i overkanten, eller hvad man kan forvente af et ur o den aldersklasse? Har rigtig god gangreserve. 

HVIS jeg skulle sælge det, hvad ville i så ca. vurdere det til?

@stenstrupigen: 
Kronen på denne type ur kan tages af uden man behøver at åbne uret - bare ved at trække i den (se evt. denne video: https://www.youtube.com/watch?v=pQ-Zj40vLAk ) . Derfor var det ikke min hovedmistanke at noget var gået i stykker inde i uret.
Svar
(18-11-2017, 11:47 AM)nexium Skrev: Tada.. Uret vil nu gerne trækkes op uden problemer. Det må bare have været trukket helt op, siden jeg mødte modstand :) 

Uret vinder ca. 30 sek. - 40 sek. om dagen. Er det i overkanten, eller hvad man kan forvente af et ur o den aldersklasse? Har rigtig god gangreserve. 

30 - 40 sekunder må være nem at justere. Jge ville være godt tilfreds med + 10 sekunder. 30 til 40 sekunder er rigtig meget.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)