Første Sub.
Så man må antage at uret har fået skiftet skive? Evt i start 1980'erne efter overgangen til blank skive, og inden de fandt ud fejlen med malingen?!

De 25-30000 kr. Er det prisen du ville give i indkøb eller ved gensalg?
Svar
I DK kan den nok godt trække en smule mere end 30k.

Har ikke helt styr på Skive varianterne, men hvis urets skive er blevet skiftet giver dette selvfølgelig et prisnedslag. Om det trækker op der er tritium skive, ved jeg ikke. Også er der også den manglende submariner lås :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Først så tillykke med uret Icon_Up

Som det bliver skrevet, så er uret født med mat skive såfremt serienummeret stemmer og det trækker altid fra prisen når skiven ikke er periodekorrekt.

Lænken kan enten være fra en GMT (ref. 16750, 16700, 16760 eller 16710), en Daytona ref. 16520 (op til slut 1991) eller fra en Explorer II (ref. 16570). Dog ser det ud til at end link ref. nummeret slutter på 8, så uanset hvad er der byttet lidt rund gennem tiden.

Nogle synes spider dial er fantastisk, andre synes det er frygteligt. Det samme kan man sige om den dybe, nærmest orange patina vs. den helt hvide som syner som da uret forlod fabrikken. Der er lige så mange meninger som der er mennesker og i bund og grund er der intet der er forkert. Faktum er dog, at det er en defekt. Men det er Patrizzi Daytonaerne og Tropical dials osse....og de trækker altså nogle forholdsvis høje priser. Når alt kommer til alt, så er der bare færre spider dials end der er skiver der ikke har denne defekt. Som alt andet, når noget er mere sjældent end andet, så trækker det typisk højere priser. Om man synes de er mere værd må være op til den enkelte, der er heldigvis ingen købstvang Icon_smil
Keld
Svar
(01-08-2016, 05:22 PM)Watch Out 7200 Skrev: Så man må antage at uret har fået skiftet skive? Evt i start 1980'erne efter overgangen til blank skive, og inden de fandt ud fejlen med malingen?!

Det må være i indkøb? De billigste på Chrono24 står til knap 33K.
Svar
Jeg er en af dem der elsker spider web dials, og jeg mener også de trækker højere priser end almindelige skiver (selvfølgelig under forudsætning af at de er flotte).

De højere priser skyldes at der ikke findes så mange af dem, da langt største delen er blevet skiftet, og Rolex AD'er skulle inddrage de defekte skiver. 

Så udvalget er ikke så stort, og som med alt andet inden for Rolex er prisen direkte afspejlet i antallet af ure/enheder.

Her et billede af mit eget SD 16660 med spider skive.
İmage

Jacob
[-]
  • Watch Out 7200
Svar
(01-08-2016, 05:22 PM)Watch Out 7200 Skrev: Så man må antage at uret har fået skiftet skive? Evt i start 1980'erne efter overgangen til blank skive, og inden de fandt ud fejlen med malingen?!

Jeg går meget op i at urene er i så oprindelig stand som muligt, men det er desværre efterhånden sjældent tilfældet med vintage Rolex. Minimum skive og visere skal passe til årgangen, førend jeg vil købe og videresælge det.
Med venlig hilsen
Kristopher Fjeldgaard
FineTime

http://www.finetime.dk
http://www.facebook.com/finetimedk
http://www.instagram.com/finetimedk#

Salg, bytte, køb og kommission af brugte luksus-ure
Svar
Hvordan tjekker du at viserne passer med årgangen ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)