Eftersom det snackas Lange
så postar jag hur det såg ut när jag fick hem min.

http://www.watchwallpapers.com/jl.htm
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
(03-06-2016, 07:41 PM)Jocke Skrev: så postar jag hur det såg ut när jag fick hem min.

http://www.watchwallpapers.com/jl.htm

De billeder er bare for vilde, Jocke. Man kan nærmest mærke den flotte finish i øjnene.

Tak,

Claus

Svar
Icon_hjerte Icon_not
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Fantastisk foto-essay - Respekt Jocke  Icon_not
jeg kan byde ind med at "untreated german silver" (nysølv blandt venner) er det intelligente valg i værkplader der må formodes at leve i generationer -
kommende urmagere kan lettere servicere på ikke-overfladebehandlet metal  - det er vist kun schweitzerne der insisterer på rhodineret messing,
en kombination der ældes ligeså elegant som et ikea møbel - - -
[-]
  • cfnissen
Svar
Vildt flotte billederIcon_not
Svar
(05-06-2016, 11:06 AM)Bjørn H. Skrev: Fantastisk foto-essay - Respekt Jocke  Icon_not
jeg kan byde ind med at "untreated german silver" (nysølv blandt venner) er det intelligente valg i værkplader der må formodes at leve i generationer -
kommende urmagere kan lettere servicere på ikke-overfladebehandlet metal  - det er vist kun schweitzerne der insisterer på rhodineret messing,
Now i need your expert opinion Bjørn.I have read that the Lange calibers have to be handled with gloves because you must not leave deposits of any kind on German silver.And this makes it difficult to service them.Is this true or not true?
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(05-06-2016, 04:57 PM)willy Skrev:
(05-06-2016, 11:06 AM)Bjørn H. Skrev: Fantastisk foto-essay - Respekt Jocke  Icon_not
Now i need your expert opinion Bjørn.I have read that the Lange calibers have to be handled with gloves because you must not leave deposits of any kind on German silver.And this makes it difficult to service them.Is this true or not true?

True, and not true.
Nickel Silver, nysølv er ikke særligt følsomt over for korrosion,
ALLE rene værkdele, om det er på et Lange, eller en ydmyg kineser skal håndteres med omhu, dvs. ikke med bare fingre.
Btw. nysølv i værkplader er ikke en "ny" ting - det var mer eller mindre standard i usa's lommeurproduktion
[-]
  • Claus Tukjær
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)