Svar: 22
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
15-04-2016, 02:00 AM
Hej derude,
Jeg er begyndt at kigge efter nyt ur igen, jeg anskaffede mig for et par måneder siden et Tissot Tradition T063.610.16.037.00 som jeg er ganske glad for.
Men det er jo ved at være sommer (forhåbentlig!) om ikke så længe, og så tænker jeg at læderspænde ikke er det mest optimale.
Jeg har længe kigget på et
Certina C013.410.44.087.00 Men det er ikke lige til at finde så mange anmeldelser på nettet, og det ser ud til at Certina ikke laver dem mere? Kan i hvert fald ikke finde modellen på deres hjemmeside.
Udover det har jeg fået øje på dette fra Certina
DS Action Precidrive
Er der nogle af jer som har erfaringer med Certina og evt. disse modeller?
Er der nogle alternativer til disse ure i titanium i nogenlunde samme prisklasse som kan anbefales?
På forhånd mange tak.
Hilsen M.Arsénio
•
Svar: 687
Tråde: 19
Modtaget Likes: 339 i 191 svar
Givet Likes: 478
Hejsa
Certina laver tosset fine ure til prisen! Skal det være quartz? Ellers ville jeg nok spare lidt mere og så købe ds action diver! Den er virkelig lækker ! Men tror nu også den model du kigger på er ganske fin!
Sent using rock, paper scissor!
•
Svar: 56
Tråde: 1
Modtaget Likes: 66 i 31 svar
Givet Likes: 75
Jeg har den i stål med blå skive, dejligt ur, ser stadig flot ud efter 2 år, går meget præcist. Lumen er dog noget elendig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Tak for svarene :)
(15-04-2016, 07:11 PM)whoa Skrev: Hejsa
Certina laver tosset fine ure til prisen! Skal det være quartz? Ellers ville jeg nok spare lidt mere og så købe ds action diver! Den er virkelig lækker ! Men tror nu også den model du kigger på er ganske fin!
Jeg skal nok ikke have mere end et automatisk ur, for det jeg har nu kan jeg næsten ikke tage af for at bruge et andet ur, uden at power reserven løber ud, og så skal jeg indstille det igen.
Jeg ved at Tissot Seastar 1000 har en power reserve på 80 timer, og så kan man jo nok godt gå en dag uden at bruge det og stadig have batteri på det.
(15-04-2016, 10:44 PM)Batman Skrev: Jeg har den i stål med blå skive, dejligt ur, ser stadig flot ud efter 2 år, går meget præcist. Lumen er dog noget elendig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det lyder godt :) Jeg tror næsten at det bliver
det 'lille' DS Action fra Certina.
Har i mellem tiden set det her ur fra certina også, det ser jo ikke tosset ud
DS First Ti
•
Jeg har nu haft weekenden til at researche og tænke lidt...
Jeg har gerne ville købe den lille Certina i Ti i mange år nu, men jeg tror at min smag har ændret sig en smule i mellemtiden.
Jeg er nu ret lun for Tissot's nye Seastar 1000 med powermatic 80, og Certina's
https://www.youtube.com/watch?v=oLqBQz44TI4 ligeledes med et Powermatic 80 urværk.
De skulle på papiret have 80 timers gangreserve, hvilket betyder at jeg sagtens kan bruge et andet ur en dag eller to og gå tilbage til det uden at skulle stille tiden osv.
De er så liige næsten dobbelt så dyre, så jeg må spare lidt op eller vente på at mit Lüm-Tec B19 bliver solgt, så jeg kan købe et af dem.
•