Rolex hvidgulds timemarkeringer
Hej

Jeg har fornyligt købt et Rolex 16610 fra 2001 og når jeg sammenligner timemarkeringerne i hvidguld med samme på mit 16570 fra 2006 synes jeg de på 16610 ser ud til at have en anelse grå skygge i midten af de runde markeringer ?

Er det mon tegn på ælde? Tænkte at nogen af jer måske havde oplevet noget lignende?

Mange tak for gode råd og kommentarer.

Mvh TBP
Svar
(21-12-2015, 12:50 PM)TBP Skrev: Hej

Jeg har fornyligt købt et Rolex 16610 fra 2001 og når jeg sammenligner timemarkeringerne i hvidguld med samme på mit 16570 fra 2006 synes jeg de på 16610 ser ud til at have en anelse grå skygge i midten af de runde markeringer ?

Er det mon tegn på ælde? Tænkte at nogen af jer måske havde oplevet noget lignende?

Mange tak for gode råd og kommentarer.

Mvh TBP

18kt hvidguld bliver ikke oksideret med tiden. Bestemt ikke når lukket ind i en hermetisk Oysterkasse for 15 år  Icon_blink .
Når man er meget fokuseret for sit nyt legetøj, alt for fokuseret ville nogen sige, finder man masser af suspekte detaljer, la den så være en bil, et ur eller noget helt tredje.
Jeg ville sige (masser af smileyer her indicerende at jeg ikke vil fornærme dig men kun prøver at være vældigt humoristisk ) at du skal ikke gøre noget, bare huske at tage den der blå pille om morgenen og ikke sammenligne timemarkeringerne for meget.

Sagligt forklaringsforsøg kunne være at din Explorer II har hvide skive og din Sub sorte og alene dette får den følsomt reflekterende hvidguld at give sig en anelse forskelligt ud.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Hej John
Tak for hjælpen, og jeg er helt med på hvad du mener ? Det kan også blive for meget..
Min Explorer er dog den sorte skive? Og jeg googlede mig til et andet indlæg hvor man mente at timemarkeringerne kunne tage forskelligt udseende alt efter brug og år?
Måske er der bare forskel på hvidguld type eller kvalitet?
Studsede bare over det da jeg kan se det med det blotte øje.
Bedste hilsner
Theis
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)