Endnu en "Talking watches" fra Hodinkee
Så er der kommet endnu en video fra Benjamin Clymer og igen med en sportsmand. Læg især mærke til hans mening om Rolex og Patek.........more for the older gentlemen  Icon_lol

http://www.hodinkee.com/browse/talking-watches
Svar
- ja samtidigt med at Mr. Clymer sidder med sit Nautilus på :)

Derudover er indholdet -for mit vedkommende- dalende interessant Icon_head
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
(07-10-2015, 11:40 PM)phrede Skrev: - ja samtidigt med at Mr. Clymer sidder med sit Nautilus på :)

Derudover er indholdet -for mit vedkommende- dalende interessant Icon_head

Enig.. Han nævnede ikke engang ref. på de panerai's. Det fik mig til at tænke på om han overhovedet kunne ?!

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Man behøver vel heller ikke at kunne ref. nummeret for at syntes at det er et fedt ur? Icon_blink Jeg har ikke set afsnittet endnu, men tak for linket, jeg vil få set det senere i dag Icon_Up
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
De er blevet lidt "tynde" i indholdet ifht. de tidlige, men stadig meget sjove.
Svar
(08-10-2015, 08:52 AM)BadHamster Skrev: Man behøver vel heller ikke at kunne ref. nummeret for at syntes at det er et fedt ur? Icon_blink Jeg har ikke set afsnittet endnu, men tak for linket, jeg vil få set det senere i dag Icon_Up

Bestemt ikke. Men de første videoer var fra folk der kunne næsten alle detaljer om uret, og som startede med ure før de kom til penge. Den entusiasme, kan jeg ikke finde i de nye videoer

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Helt enig her også. De udgaver, der involverer sportsstjerner er ikke specielt interessante. Og samlingerne er forbløffende ens mht. indhold (mærker, udgaver, etc. )

For mig er det et klassisk eksempel på to specielle dele af den amerikanske kultur - dels den næsegrus og ukritiske beundring af sportsstjerner fra football, basketball og baseball uden forbehold - og så bliver den kombineret med et ekstremt fokus på penge og rigdom. Hvis du har mange penge, så har du automatisk ret. Selv en avis som NY Times, der på mange måder svarer til Politiken i DK rapporterer med glæde om de riges gøren og laden. Og sådan er det bare. Det er en grundlæggende ting her i landet, like it or not.

At have samtaler med disse sportsstjerner tiltrækker mange flere 'eyeballs' til Hodinkee.com end samtaler med eftertænksomme samlere. Men det er jo også en måde at trække dette publikum dybere ind i urverden, så på den lange bane er det nok ikke dumt.

Og så er der - helt banalt - flere af de 'almindelige' samlere end der er af os nørder ;-)

Claus

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)