Løs viser på Omega Pie Pan Constellation fra 62
(25-06-2015, 05:16 PM)misiu Skrev: Mener du den lille skål form  fjeder der sidder på timehjulet?

İmage

Nej det tandhjul du viser er det timeviseren sidder på. På enden af den viseraksel vi taler om sidder et lille drev (tandhjul) drev og aksel er een del der ender i en tap som er forankret i en bro med et stenleje. Under drevet sidder der en bladfjeder der hovedsageligt skal sørge for at sekondviseren bevæger sig jævnt (ved en let friktion) sekondært kan være med til at positionere drevet så kontakten til løbeværket er optimal. P.S. Tandhjul sidder på et drev, drev er fræset ud af akslen

Mvh.
P.N.
Svar
Nå det den vi taler om. Men jeg vil nok mere præcist kald det en sekund viser aksel end bare viser aksel
İmage
Svar
(26-06-2015, 06:04 AM)misiu Skrev: Nå det den vi taler om. Men jeg vil nok mere præcist kald det en sekund viser aksel end bare viser aksel
İmage

Kært barn har mange navne Icon_blink

P.N.
Svar
Hej.
Jeg kan så fortælle at det officielle navn i Omega's reservedelsliste er på tysk: Zentrumsekundentrieb, på fransk der jo faktisk oprindeligt var ur-sproget...: Pignon de secondat au centre og sidst på engelsk Sweeper secondat pinion, hvilket jo så vil føre til at det på dansk burde hedde centrumsekund-drev, men jeg ved at fler tallet af danske urmagere nok bare kalder den for sekund akslen, så ved de fleste forniturister hvad det er man snakker om, og ellers så hedder den 600.1250 og findes i 3 forskellige højder nemlig normal højde, og så H1 og H2, højderne er 5,04, 5,19 og sidst 5,54.
Det var vist så alt der kan siges om det....
Mvh
Lars

Sent from my iPad using Tapatalk
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Lars to the rescue Icon_party
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)