rolex daytona stål med sort skive
Hej alle. Jeg laver dette opslag da jeg nu er kommet så langt i søgningen efter hvilket ur jeg ønsker.  Jeg har prøvet at søge efter den på diverse sider men de eneste der har en er time Og den står til 75.000. Sikkert en helt rimmelig pris men jeg tænker om det er bedre at købe den fra ny til 81.000? Er der rabat at hente på liste prisen hos ad? Jeg har intet i mod et brugt men tænker prisen skal være derefter,  har set tidligere handler af samme model til 65000. Nogen der kender nøgne som gerne vil lave en handel?
Svar
Den daytona som du har kigge på er et med Zenith værk og det gøre det lidt mere eftertragtet og dyrere. Værk er som såden ok. Men de nye daytona som har rolex værk er noget bedre end zenith. Det synes jeg ihvertfald

Man kan få Daytona med rolex værk fra ca 2002 for ca 65000 kr. Icon_smil
Svar
Min erfaring siger mig at jeg formentligt ville købe daytona i stål hos AD i dk. Oplevelsen og det med at det er helt nyt er en god ting og specielt når der er så lidt at spare som der traditionelt er på daytona. Du kan måske få 4% rabat hos AD men de er ikke specielt motiveret for at give dig rabat når de har venteliste til uret.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Rabat på en ny Daytona hos en AD tror jeg godt du kan skyde en hvid pil efter...

En Zenith Daytona er mere eftertragtet end de nye Daytonaer og nok også mere samlerværdige på den lange bane. Køber du en spritny Daytona hos en AD til 81K, så kan du nok vinke farvel til 10-15.000 idet du vader ud af butikken. Køber du en Zenith Daytona i pæn stand med boks og papirer til de ca 75K (som vidst faktisk er en OK pris for et fuldt sæt) så kan du nok holde dine penge hjemme på den og endda lave en skilling hvis du vil flippe den af om 1 års tid....

Derudover er det også skivelayoutet som er ret forskellige..:De nye Daytonaer er ikke så symmetiriske og harmoniske på skiven idet subdials kl 3 og 9 sidder lidt højerer end timemarkørerne... Det gør de ikke på en Zenith....Det har noget at gøre med værket..
Svar
Som Krüger skrev, la´dog en anden at tage kantstensafskrivningen.....
Jo, det kan være en oplevelse at få en lille shopping bag og en kop kaffe & lidt sweet talking, men det koster for pokker en del !
Jeg vil nu påstå at man kan få et fuld sæt fra 60K af og så taler vi noget som er nær NIB.
Har du prøvet klokken på armen ?
Jeg har og blev overrasket: Normalt går jeg kun med sport Rolex´ med sorte skive men netop med S/S Daytona var det den hvide, som spillede. Naturligvis, smag & behag, men man kan blive overrasket. Den sorte skive spille så igen max på en G/S Daytona.

Cheers - John

(08-06-2015, 09:09 AM)Krüger Skrev: Rabat på en ny Daytona hos en AD tror jeg godt du kan skyde en hvid pil efter...

En Zenith Daytona er mere eftertragtet end de nye Daytonaer og nok også mere samlerværdige på den lange bane. Køber du en spritny Daytona hos en AD til 81K, så kan du nok vinke farvel til 10-15.000 idet du vader ud af butikken. Køber du en Zenith Daytona i pæn stand med boks og papirer til de ca 75K (som vidst faktisk er en OK pris for et fuldt sæt) så kan du nok holde dine penge hjemme på den og endda lave en skilling hvis du vil flippe den af om 1 års tid....

Derudover er det også skivelayoutet som er ret forskellige..:De nye Daytonaer er ikke så symmetiriske og harmoniske på skiven idet subdials kl 3 og 9 sidder lidt højerer end timemarkørerne... Det gør de ikke på en Zenith....Det har noget at gøre med værket..
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tak for jeres svar. Jeg har prøvet uret på armen og var inden da også sikker på jeg var mest til den hvide men efter at have prøvet den var jeg sikker på sort- man har vel et standpunkt til man tager et nyt:-) tror måske det er fordi min arm er lidt lille og med hvid skive virker uret lidt voldsomt. Synes også g/s er flot men igen den er voldsom for min arm. 
Jeg tænker jeg er mest til at finde en daytona omkring de 60.000, og søger med lys og lygte, så hvis du kender en John så giv endelig lyd! Hvis nogle kender nogle så sig til så kan vi bytte penge med ur  :-)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)