Inova Watches på Booomerang.dk
Jeg er klar over at medlemmerne i dette forum ikke er målgruppen for denne design. Det har jeg også skrevet i indledningen på min henvendelse - så jeg prøver ikke at sælge noget her. Jeg var mere ind på at få jeres ærlig feedback, og det har jeg så fået...

Selvom jeg er ofte på ebay, har jeg ikke set uret som Encino sendte link til tidligere - men det er altså et ur fra helvede Icon_e_wink . Konceptet ligner det som jeg laver, dog er løsningerne og designet ikke det samme. Jeg vil påstå at deres læder remme og metal bøjle er direkte farlig, hvis man få dem pludselig fast i et dør håndtag, fx. Jeg vil ikke råbe op hvordan jeg har tænkt mig at løse problemet med sikkerheden, men der er blevet tænkt på det og specificeret til leverandørerne lige fra starten... Jeg er ikke bange for konkurrenterne fordi der er ikke noget jeg kan tabve på nuværende tidspunkt - det ville være faktisk rart hvis disse ure var lidt mere almindelige og der var marked og kundesegment som man målrettet kunne adressere. Prismæssigt tror jeg heller ikke at det er fair at skyde Inova ideen ned pga. ebay uret for 60kr - fordi I ved bedst at et ur er ikke "bare et ur" selvom alle gængse ure bæres omkring håndledet og viser tid mere eller mindre nøjagtig. Kvaliteten på de to designs kan ikke sammenlignes.

For at løse problemet med at vaske hænder er der blevet specificeret finger bøjle i silikone, og ikke i læder, selvom det kræver investering i støbe værktøj. Så problemstillingerne som I nævner er der blevet tænkt på gennem den sidste år, jeg fik altså ikke ideen i går aftes...

I har fuldstændig ret i at målgruppen skal søges mellem den modebevidste kvinde publikum, som forhåbentlig bliver lyn på nyheden. Jeg må så undersøge hvordan man nå op til dem uden den store marketing budget. Jeg er klar at det er op ad bakke, men livet er for kort for ikke at prøve.
Svar
Du har helt tydeligt tænkt lidt over det - hvilket er godt!

Men som flere andre har spurgt om: Hvorfor?

Hvad er tanken bag?

Er det på nogen måde mere praktisk eller er det alene tænkt som et smykke som prøver at være anderledes "fordi det kan"?

Jeg tænker umiddelbart at det på mange måder er upraktisk. Fint at gummiremmen mellem fingrene kan tåle at blive våd - men var det ikke nemmere slet ikke at have en rem dér? Jeg kunne tænke mig at det må føles lidt mærkeligt at cykle, gribe noget og holde om bestik med en rem der konstant hiver let opad i mit øverste fingerled. Er det overhoved sundt for ledet i det lange løb og hæmmer det ikke håndens fleksibilitet?

Et andet aspekt er bakterier. Urremme er et af de steder der rigtig kan gemme sig mange bakterier og ved at tilføje en mere omfattende rem stiger dette problem jo også.

Selve uret (den del som du ikke går så meget op i Icon_e_wink ) er vel også mere udsat på håndryggen end under et skjorteærme på håndledet?
Svar
Okay - for en gang skyld tager jeg bladet fra munden og kalder det fuldstændig som jeg ser det. Det er et komplet åndssvagt koncept på alle måder og hvis jeg var dig ville jeg ikke satse arvesølvet på det....

1. Måden at bære det på tjener ikke noget formål
2. Måden at montere det på er mere besværlig end på "normal" vis, uden at man får noget ud af det
3. Man kan ikke dyrke sport hvor hænderne skal bruges (nej man kan ikke, det vil ALTID være til gene at have en strop om fingeren)
4. Det er ikke elegant, ikke praktisk, ikke nemmere og ikke mere behageligt
5. Der er sikkerheds og hygiejnemæssige problemer
6. Det ser åndssvagt ud.

Alene det at der potentielt er et sikkerhedsproblem med remmen og ligeledes det faktum at der er hygiejnemæssige problemer gør at jeg ikke er bleg for at sætte en kasse rødvin på højkant på at det aldrig letter.... som sagt tager jeg hatten af for initiativet, men for helvede altså.... ej sorry, men som nævnt tidligere så hører det hjemme på Vorbasse marked sammen med Topsy Tail og alt det andet fra TV Shop....

Jeg følger jævnligt med på kickstarter og har set mange totalt tåbelige koncepter, men også ligeså mange geniale koncepter.... Det her falder udenfor kategori i mine øjne... Og ikke på den fede måde
Svar
En opdatering på projektet kunne være spændende.
Svar
Klart ikke noget for mig. ...- Icon_e_surprised

Ligner mere et smykke

Hurra for dit mod og engagement , og måske være helt klar over hvilken målgruppe du vil henvende dig til.
Selvom det ser upraktisk ud " i mine øjne" Icon_naugthy
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)