Søger ur fra 1969
#11
jkjaers Skrev:Spændende projekt. Jeg havde selv samme idé for et par år siden, men opgav det igen da jeg i bund og grund ikke vidste om jeg var klar til vintage og fordi feltet blev indskrænket hurtigt eller meget dyrt.
Hvis jeg en dag falder over kongeuret fra 1973 slår jeg til, men det skal nok komme til mig, da min jagt er indstillet

Meget sjovt er mit til nu eneste eksperiment med vintage fra netop 1979 Icon_e_wink
İmage

Jeg kan godt følge dig, jeg har det på samme måde.. Jeg ved heller ikke 100% om jeg er Vintage klar endnu, men jeg kan mærke at jeg kommer nærmere Icon_e_biggrin1

Mit problem er nok at mine ure skal være top mint, og det er ure fra 1969 ikke.. (altså uden ridser og ligende) Og hvis de er , så er de modeller jeg kigger på hunde dyre Icon_rolleyes

Men jeg kunne godt finde på at gå modsat vej, og finde et gammelt "lig" til billige penge, og så lave det til mit projekt.. Forståes på den måde at jeg tilsidst ender med et prefekt eksemplar.. Om dette egentligt økonomisk kan betale sig betyder egentligt ikke så meget, da dette ure ikke skal sælges igen..
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
#12
Jeg har også gået med tanker om at finde et ur fra mit fødselsår (1975) men har kun fundet et jeg kan lide.

Det er Rolex Submariner og koster ca 40 K

Det er ca 30 K mere end jeg vil bruge på et ur.

Hvis jeg en dag arvede et større pengebeløb kunne det godt være at jeg ville investere i sådan et ur.
Mvh Kim 
Svar
#13
"Jeg tror jeg måske er ved at være klar til noget Vintage"

eller

"Jeg er måske ved at blive moden til et guldur"

Det virker som om man skal træne som til en maraton..... det er da bare at købe et! Icon_naugthy

Så svært er det altså ikke. Jeg startede med vintage uden at vide noget videre om ure og jeg klarede skærene uden at det har kostet mig de store summer.

Og mht. standen er det jo bare et spørgsmål om hvad man beder urmageren gøre for sit ur. beder man om at få det flot polerer står uret meget flot bagefter og en god urmager kan godt gøre det uden at ødelægge kanter mv. Denne har Comumbo lavet til mig. jeg ville gerne have en Vintage Speedmaster "der står som ny" og altså viser hvor flot Speedmasteren er, når den er flottest. jeg har ander ure som jeg foretrækker med brugsspor. Det er en smags sag. Man skal da for pokker selv bestemme.

Den Carrera jeg tidligere har vist kan meget let blive som Speedy'en hvis det er det jeg ønsker. det koster ikke så meget og fx. Peter Halse og Lars Rødding laver perfekt kassearbejde. det tror jeg også mølbak og krognos gør.... og Columbo, som I kan se:

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Speedmaster professionel.

Årgang: 1967
Kasse: Rund, stål, i fin stand
Højde: 14,4 mm
Diameter: 42 mm uden krone
Skive: meget fin stand
Rem: Læder rem med original vintage spænde
Caliber: 321
Caliber nr.: nnnnnnn
Ref. Nr.: 145.012 - 67

İmage
İmage

İmage


İmage

Nu ved jeg godt at netop denne Speedmaster koster - 25 K men man kan jo lave en med cal 861 præcis ligeså flot.

Man skal dog passe på Omegaer med Stråleslibninger. de kræver en tur til Omega for at blive som nye:


Mærke og model: Omega Seamaster 120

Årgang: 1970
Kasse: ”Pilot shape”, 41 mm x 52 mm stål i flot stand efter renovering hos Omega og 0-60 sort bezel. Smukt Seamaster logo i relief i bagsiden
Højde: 15 mm
Diameter: 38,5 x 42 mm uden krone
Skive: Original replacement, mat mørk blå, fin stand. Originale visere med selvlysende materiale.
Rem: Original Omega mesh lænke
Caliber: 1002 Automatic
Caliber nr.: 3nnnnnnn
Ref. Nr.: 166.091

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)