Svar: 16
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej
Jeg har et GMT Master II som skal til service inden for en "rum" tid.
Jeg vil høre jer herinde - er der holdninger til hvorvidt man skal bede dem om, IKKE at polere det!?
Jeg ved, at vintage ure mister værdi, hvis de er blevet poleret og derfor tænkte jeg, at det samme må gælde for nye ure.
Bor i Københvan - er der anbefalinger til at service ud over Klarlund?
Mange hilsner
Martin P O
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Det er jo en smagssag, men du har ret i at de fleste foretrækker at man ikke polerer vintage ure. Jeg har selv en GMT Master II fra 2006 (og den skal ikke poleres) , og har faktisk også lige nu en SD 16600 til service hos Klarlund i kbh, og der har jeg specifikt bedt dem om ikke at polere den da jeg godt kan lide at den får de mærker der nu engang kommer når man bruger et ur.
Men baseret på hvad jeg har hørt vedr polering fra andre herinde så laver Klarlund det rigtigt flot...
•
Hej
Mit har ikke nogle skader, men der kommer jo lidt småridser her og der.
Kan ikke bestemme mig for om det hører med til et sådan ur eller om det skal poleres.
Hvis det taber værdi er der dog ingen tvivl længere..
Jeg skal lige høre dig om noget; du skriver at de SD16600 er til service.
Jeg er med på hvad SD står for, men hvad indikerer de 16600 - har alle Rolex et sådan nummer?
Hvis ja, hvordan finder man det så?
Mit GMT II er fra 2010.
Hilsner
MartinP
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Hej. Alle Rolex har en nummer betegnelse (reference). Min SeaDweller er den der udgik for et par år siden. Din gmt master II må være den nye model og den har ref nummer 116710LN hvis det er den sorte. Du kan finde reference numrerne på [url]"http://www.rolex.com" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.rolex.com[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Men hvis dit er fra 2010 bør det da ikke komme til service før om tidligst 3-4 år, med mindre det har et problem. Rolex forhandlere siger selv de skal serviceres ca. hvert 5 år.
•
Hvis din GMT er en ref 116710LN så kan jeg godt forstå hvis du syntes det er træls med ridser på de blankpolerede midterled. Gå ind til Klarlund og få dem til at børste de midterste led, så lænken fremstår helt børstet. Det er sådan det SKULLE have set ud fra fabrikken hvis du spørger mig. Blanke led hører ingen steder hjemme på et tool-ur...
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Der er ingen forskel på om man polerer på nyere eller vintage. Forskellen er blot at vintage ofte har fået de første 4-5 poleringer og derfor ser "trætte" ud i kassen. Derfor er det uhensigtsmæssigt at polere mere på kassen. MEN dit nye ur bliver også "træt" i kanten efter 3-5 poleringer og så er spørgsmålet hvor hurtigt du vil skyde de poleringer af i urets levetid. Spørger du mig ville jeg ikke polere på noget der var over 10-15 år gammelt og i 95 % af tilfældene ville jeg lade helt være. De skarpe kanter bliver buffet af og uret har ikke samme udtryk. Så hellere en god gang brugsspor.
Når du så om 25-40 år har et godt ridset vintage GMT med upoleret kasse er det ca. 25-40 % mere værd end det ur der har fået de 3-5 poleringer og fremstår med træt kasse. Så må du selv vurdere om poleringerne er det værd
/Mads
•
Godaften
Tak for jeres svar og kommentarer.
GMT'en går fint og fejler ikke noget, men jeg kunne ikke rigtig huske om det skulle til service efter 3 eller 5 år. Så det varer lidt endnu.
Jeg lader uret blive uspoleret og upoleret, så kan man altid gøre det hvis det trænger meget. Hellere beholde de skarpe kanter.
Jeg købte sidste år et Navitimer AOPA fra 1967 og det fremstår også uden for mange poleringer. Men det er et andet forum
God påske til jer alle.
Martin
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Hej Martin.
Holder dit ur tiden fint er der ingen grund til at få det serviceret ej heller om det er gået 5, 6 eller 7 år.
Kommer det ofte i vand så få det tryk prøvet.
Mvh
Klaus
•
Svar: 180
Tråde: 45
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 10
Martin P O Skrev:Hej
Jeg har et GMT Master II som skal til service inden for en "rum" tid.
Jeg vil høre jer herinde - er der holdninger til hvorvidt man skal bede dem om, IKKE at polere det!?
Jeg ved, at vintage ure mister værdi, hvis de er blevet poleret og derfor tænkte jeg, at det samme må gælde for nye ure.
Bor i Københvan - er der anbefalinger til at service ud over Klarlund?
Mange hilsner
Martin P O
Hej Martin.
Jeg fik mat poleret en nyere Rolex hos Ravnkilde på Østerbro.
Han er dygtig, gir en super service og så koster det ikke så meget dernede.
Kan kun anbefale Ravnkilde.
mvh
Cay
•