Hvad stiller i uret efter? Og hvad med præcisionen?
Hej alle Icon_e_smile

Jeg fik sidst i januar mit Speedmaster Broad Arrow i rødguld.

Jeg stiller normalt mit ur efter uret på min PC eller et verdensur på min telefon for så at tjekke, hvor meget uret vinder eller taber i forhold til det.

Mit ur vinder cirka 1-2 sek. om dagen.

Hvordan er 1-2 sek. om dagen? Er det godt gået?

Er det bedre når et ur vinder end når det taber?

Og hvilket ur bruger i til at synkronisere med? hvad er mest præcist?

Evt. kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad jeres urer præstere i forhold til præcision (automatiske ure) Icon_e_smile

Mvh. Mikkel
Svar
Hej,
1-2 sek pr døgn er ... Øh... Fantastisk! Hvis du spør mig Icon_e_smile
Så tillykke med det og et cool ur!

Jeg tror jeg stiller mig nogenlunde tilfreds ved ca +- 10, bare det er konsistent.
Helst + foretrækker de fleste vist.

Der er en tråd på hovedforum hvor Geodoc mfl gir den gas om emnet!

Mvh Jens
Svar
Mange tak for dit svar, jeg vil se om jeg kan finde den tråd. evt. link?
Svar
Mikkel288 Skrev:Mange tak for dit svar, jeg vil se om jeg kan finde den tråd. evt. link?
Hovedforum: Akkuratesse - hvem leverer den rette tid.... ? Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Et smukt ur, du har erhvervet - Tillykke med både det og dets overordentligt fornemme ydelse.
Mikkel288 Skrev:Hej alle Icon_e_smile
Jeg fik sidst i januar mit Speedmaster Broad Arrow i rødguld.
Jeg stiller normalt mit ur efter uret på min PC eller et verdensur på min telefon for så at tjekke, hvor meget uret vinder eller taber i forhold til det.
Mit ur vinder cirka 1-2 sek. om dagen.
Hvordan er 1-2 sek. om dagen? - Er det godt gået?
Det er så godt gået, at udsagnet må blive: "Rør det endeligt ikke" Icon_e_wink
Mikkel288 Skrev:Er det bedre når et ur vinder end når det taber?
Ja principielt.
- Et ur, der vinder en smule, når det ikke anvendes, vil altid blive sinket lidt ved håndleddets bevægelser, og følgelig gå (endnu) bedre under brug.
Mikkel288 Skrev:Og hvilket ur bruger i til at synkronisere med? hvad er mest præcist?
Personligt foretrækker jeg et radiostyret ur, beskrevet nøjere i linket pbr/Peter angiver ovenfor.
Mikkel288 Skrev:Evt. kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad jeres urer præstere i forhold til præcision (autmatiske ure) Icon_e_smile
Mvh. Mikkel
Du kan i høj grad være tilfreds med dit urs præcision.

İmage
Jeg har oplevet tilsvarende med en Speedmaster BA, der osse(?) havde en kaliber 3303.

For nuværende har jeg ingen automatic ure; men et par manuelt mekaniske:
İmage
Speedmaster Alaska Project, der drøner derudaf, som et nyt ur - hvilket det faktisk osse er, da det først for nyligt er kommet til at indgå i rotationen.
Det taber 3-4 sekunder pr. døgn, hvilket jeg har besluttet at leve med,
og samtidigt glæde mig over at det svinger 280 grader (godt og kraftfuldt) og uden haltning

İmage
Her er samlingens alderspræsident, der har målt tid i 42 år. "Hun" halter en smule, hvilket er udtrykt i den uldne graf;
men svinger godt og kraftfuldt, så hun er tilgivet.

For lige "at træde ved siden af", et par stykker uden for kategori:
İmage
- 24,7 millisekunder/døgn

İmage
- 62,5 millisekunder/døgn

(et nyerhvervet ur er undervejs, og til det knytter sig forventningen om gang bedre end +/- 17-18 millisekunder/døgn)
Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Super spændende læsning Geodoc. Tak for et utroligt godt svar

Min er et cal. 3313. Tror ikke der er den store forskel fra 3313 til 3303.
Svar
Mikkel288 Skrev:Super spændende læsning Geodoc. Tak for et utroligt godt svar

Min er et cal. 3313. Tror ikke der er den store forskel fra 3313 til 3303.
Faktisk jo! - 3313 er afgørende mere spændende ved at have CoAxial gang, som du kan forvente langvarig og konstant præcision af.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Beklager. Jeg går ikke med ure for at se hvad klokken er......
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:Beklager. Jeg går ikke med ure for at se hvad klokken er......
Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Ure bærer man ikke for at se hvad klokken er, men for at vise hvem man er og fordi man så altid har noget interessant at se på. Icon_e_wink

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)