Serienummer på ur for at købe tilbehør ?
#1
Jeg var tilfældigt forbi en jysk Rolex forhandler og tænkte at jeg lige kunne købe en "coke" Bezel til min GMT Master 16710. Først sagde de at der var to forskellige bezel afhængig af hvor gammelt uret var. Da jeg så nævnte serie og årgang på uret sagde de at de også skulle have serienummer på uret før jeg kunne købe den da de skulle indrapportere det til Rolex.

Det skal nævnes at jeg havde min Rolex Sub LV på, så jeg kunne ikke oplyse serienummer på min 16710.

Er det normal procedure at Rolex kræver så meget information fra deres forhandlere ?

Jeg gik tomhændet derfra, men kan naturligvis bare købe det en anden dag og tage uret med.
vh Hans Henrik
Svar
#2
Len Skrev:Jeg var tilfældigt forbi en jysk Rolex forhandler og tænkte at jeg lige kunne købe en "coke" Bezel til min GMT Master 16710. Først sagde de at der var to forskellige bezel afhængig af hvor gammelt uret var. Da jeg så nævnte serie og årgang på uret sagde de at de også skulle have serienummer på uret før jeg kunne købe den da de skulle indrapportere det til Rolex.

Det skal nævnes at jeg havde min Rolex Sub LV på, så jeg kunne ikke oplyse serienummer på min 16710.

Er det normal procedure at Rolex kræver så meget information fra deres forhandlere ?

Jeg gik tomhændet derfra, men kan naturligvis bare købe det en anden dag og tage uret med.

jeg har aldrig hørt om det før ??????
har fået skifte mit indlæg på LV hos Klarlund det tog ca 10 min så var jeg på farten igen
Svar
#3
Rolex er blevet mere strikse med deres stumper. Mine erfaringer er at så snart vi taler stumper til udgåede referencer og i særdeleshed vintage (læs: plexi) skal der oplyses serie nr.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)