Explorer II
#1
Hej Icon_e_smile

Hvad er forskellen på en ref. 16550 og en ref. 16750? Jeg går ud fra at 16550 er den ælste eller ...?

På forhånd tak!

Mvh Søren
Svar
#2
En ref. 16750 er en GMT'er, men tænker du bare har lavet en taste fejl og mener en Ref. 16570 Icon_e_biggrin

Ref. 16550
- Kunne både fåes med hvid og sort skive. Dog ser man idag eksemplarer med creme farvet skive hvilket skyldes den farve de brugte i 80'erne til at male skiven hvid kan have tendens til at "falme" / blive mørkere hvilket giver den cremefarvede effekt!. Disse er dog noget mere sjældne og derfor også noget dyrere
- Havde sølv hænder og markeringer.
- Kraftigere markeringer/indgraveringer i kransen.
- Kom med cal. 3085 værk ligesom Ref. 16760 (GMT II "fat lady").
- Kan findes med rail dial.
- Blev produceret fra 1985-1989


Ref. 16570
- Kunne fåes med sort og hvid skive.
- Sorte hænder og markeringer.
- Tyndere og anderledes markeringer/indgraveringer i kransen
- Kom med det nyere cal. 3185 værk.
- Blev produceret i 1989 ->
Simon Hedegaard
Svar
#3
Så med det blotte øje er den eneste forskel hænder og markeringer?
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
#4
jkjaers Skrev:Så med det blotte øje er den eneste forskel hænder og markeringer?

Ja men kun på den hvidskivede. Den sortskivede er visuelt identisk på nær de mikroskopiske småting Hedegaard pointerer.

Prismæssigt ligger ligger de også næsten ens, hvor det kun er Ivory dial 16550, der rykker fra og koster 2-3 gange så meget.

/Mads
Svar
#5
Tak for svar og jeg mente selvfølgelig 16570. Der er godt nok mange ref. numre at holde styr på. Icon_e_smile
Jeg skrev også fordi jeg mener at have set et sted hvor der stod at kransen på en 16550 kunne dreje men det passer altså ikke.
Går ud fra ivory dial er den hvide der "falmer" eller ...?
Jeg har set en sortskivet 16550 i god stand fra 85 med box og papir der er påvej til salg for 5.450 euro - er det ikke en høj pris?

Venlig hilsen
Søren
Svar
#6
Hej Søren

Jeg tror at de 5450 euro er prisniveauet, for en hvidskivet der ikke er patineret over i cremefarvet måske lidt under, men skal man have den reference, skal det næsten være med hvid urskive til de penge, da den med den hvide urskive med reference 16550 er med blanke visere og blanke index, hvor 16570 er med sorte visere og sorte index, hvorimod en sortskivet 16550 rent optisk ligger ekstremt tæt på 16570, da de begge er med blanke visere og blanke index, det er kun fonten på lynetten der er forskel på rent optisk, og det trækker kun meget lidt op i pris i forhold til 16570.

MVH Peter
İmage
Svar
#7
Vil også mene 5450 euro er i overkanten for en sort 16550. De ligger lidt højere end 16570 prismæssigt og specielt når det er inkl. boks/papirer, men 5.450 er i overkanten. Pas iøvrigt meget på de hvidskivede. Der er en del der har fusket og man ser nu og da et 16550 med modificeret 16570 skive hvor timemarkeringerne er udskiftet fra sort til blank og man har forsøgt at ændre skivefarven til elfenbenshvid på mystisk vis Icon_e_confused

Som tommelfingerregel ville jeg kun købe et Ivory 16550 med rail dial. Så er man ret sikker på at den er ok.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)