Rolex 5513
#1
Hej,
jeg har indtil videre kun købt nye Rolex ure, men har nu besluttet mig for at finde et lidt ældre, nærmere bestemt fra mit fødselsår. Jeg er ved at have sat mig lidt ind i "reglerne" for vintage Rolex ure, med helst så originalt og så lidt poleret som muligt. Nu er det heldigvis "kun" 26 år siden jeg blev født, så det er muligt at finde nogle pæne eksemplarer fra 1985 med box og det hele.
Jeg synes bedst om Submarineren i stål, da det er klassikeren som jeg mangler. Jeg har et Deep Sea fra 2010, et Daytona S/S fra 2007 og en Submariner G/S med blå skive fra 2003, og til dem synes jeg 5513 passer bedst, clean og råt uden dato, ligeledes tiltaler det mig at det er plexiglas samt formen på glaset.
Lænken på uret på de vedhæftede billeder ser meget pæn ud, men jeg har tænkt mig udelukkende at bruge det med en nato rem, men hvis det er den originale lænke giver det vel en indikation af at der er passet på uret?
Jeg er helt sikker på at nogen her kan fortælle mig om at delene på uret passer sammen, umiddelbart synes jeg serienummeret skulle gøre det til en 1986er?
Og sidst med ikke mindst, hvad er en rimeligt pris?
Svar
#2
Umiddelbart ser det ok ud og standen er også fin. Har du datokoden i låsen på lænken? Så kan du tjekke om det er den oprindelige.

Prismæssigt vil jeg sætte det til ca. 30 k hvis du skal gøre en fornuftig (læs: jysk) handel, forudsat boks/papirer er 100 % ok. Er det håndskrevne papirer eller punched papers?

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)