Deep Sea
Med fare for at starte et emne som allerede er besvaret, forsøger jeg mig alligevel med nogle spørgsmål omkring den famøse Deep sea.

Jeg er forresten ny her på siden, så hvis jeg ikke følger de rette formalier, er det ikke uvilje Icon_e_smile .

Jeg overvejer selv at investere i et Deep sea snart og med så meget andet er prisen jo ikke uvæsentlig. Derfor har jeg noteret mig at flere mener at den kan rekvireres for omkring 45K fra ny, men kan det virkelig passe? Såvidt jeg ved er listeprisen 60.800,- hos eks. Knud Petersen.
Så ved jeg godt at man som regel kan banke 10% fra i kontant rabat osv. men dermed er det jo stadig langt ned til de 45K.
Det bringer mig videre til noget andet jeg finder interessant og som jeg ikke tror er dækket så meget tidligere. Da jeg selv arbejder indenfor detail, ved jeg jo der arbejdes med avance.
Er det et off-topic at bringe op, for jeg synes ærlig talt at det kunne være interessant at vide hvad indkøbs prisen på eks. Deep sea elign. er for forretningerne.

Men ellers håber jeg en eller anden kan fortælle, hvor jeg kan købe uret til de ca. 45K, så jeg kan komme ned og købe en velfortjent julegave til mig selv Icon_e_biggrin .
Omega Seamaster Planet Ocean 2210.50.00
Svar
Hej og velkommen til.
Jeg tror ikke du finder et sprit nyt til 45k for øjeblikket. Du kan måske finde ét der er brugt men så godt som nyt. Rolex har hævet priserne for nyligt som trækker brugt priserne med op. Check evt. på denne site om der skulle være ét til salg. Om ikke andet er der flere der annoncerer her der sikkert gerne vil holde øje. Her tænker jeg på Bo Hansen, Dreamwatch, Mywatch osv.
Et godt råd omkring DeepSea er at få det prøvet på armen et par gange inden du slår til. Højden har været et problem for nogen og man kan som udgangspunkt ikke undgå at fascineres af dette ur der må være det yperste fra Rolex pt. Jeg har selv ét og synes ikke det passer så godt til store vinterjakker med tætsiddende ærmer ved håndledet. Om sommeren er det dog optimalt Icon_e_biggrin
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Du burde kunne finde et til 45 kilo, der er som nyt, dvs. klistermærkerne er pillet af og uret har været taget i brug, men det står fuldstændig som nyt, uden nogen ridser eller skrammer. Jeg købte selv mit til den pris (3 mdr. gammelt) og det var helt som nyt i mint condition.
Svar
Hvis du kigger på chrono24.com (det er urenes blå avis) kan du få et indtryk af ALLE urmodellers ca. priser.

Der er fx. et par DeepSeas fra England i mint stand til 42k stykket.

I sommers var den en helt ny til salg her i DK for 39k - så jo, hvis du kan leve med at de er brugt lidt, så er det muligt at spare en del.
Svar
Mint = brugt og for 42k kan du finde dem i DK. Du skal blot have lidt tålmodighed.
Mvhj
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej

Jeg er helt enige med ovennævnte, men man skal dog være opmærksom på at Rolex hævede listeprisen med 5000 kroner, og på den her model er brugtprisen næsten fulgt med nyprisen.

MVH Peter
İmage
Svar
Jeg har selv for ikke så længe siden købt et nyt deep sea, jeg var så heldig at min AD fortalte at prisen ville stige knap 10% den følgende uge og det var det der fik mig til afkøbe uret på daværende tidspunkt.

Jeg er meget glad for det, men ville ikke have det som mit eneste ur, jeg synes det er for stort hvis jeg eksempelvis har blazer og skjorte på, der foretrækker jeg klart mit daytona.

Ned og få det prøvet på armen et par gange, det er stort!
Svar
Jeg har heldigvis allerede prøvet det og blev slet ikke chokeret over størrelsen på det. Tværtimod synes jeg at det er en kærkommen tilføjelse til Rolex mærket, som jo ofte virker lidt små idet.
Med til min observation hører også at jeg er rigtig vild med store dykkerure. Har desværre ikke nogen endnu, men jeg har også virkelig overvejet et Omega Planet Ocean i 45 mm.

Lige nu går overvejelserne på om man virkelig skal ligge ca. 50 kilo for et Deep sea, da jeg jo nærmest kunne købe mig både et Planet Ocean og evt. en speedmaster moon watch til samme pris.
Eller måske skulle man kigge i retning af et Panerai Icon_e_smile.
Mulighederne er mange....

Pt. er mit eneste "rigtige" ur et Tag Heuer Carrera, det sidder lige i skabet hvad angår design, men kunne måske have været lidt større.
Omega Seamaster Planet Ocean 2210.50.00
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)