Seiko Samurai
Hej,

Jeg er blevet lidt vild med en Siko Black Samurai. Hvordan er kvaliteten i forhold til efterfølgeren Shogun? og hvor kan det købes henne (let brugt er ok)?

Mvh

Mads-Jacob
Svar
Hej Mads-Jacob

Jeg vil lige høre dig, om det er Seiko Prospex versionen i titanium, som du er brændt varm på, eller om det er stål versionen med waffle dial og rød sekundviser tip ? Sidstnævnte er i øvrigt ikke en Prospex diver, blot for lige at slå det fast. Jeg har flere steder set dem annonceret som værende dette, men det er de altså ikke Icon_e_wink

Sidstnævnte er nogenlunde til at få fat i, og til omkring 1800 DKK i nylignende brugt stand.

Titanium Prospex Samurai´erne er samler objekter, som koster lidt over 3K for et brugt eksemplar i god stand.

Ingen af de to ovenstående modeller kommer i nærheden af Shogun modellen, hvad angår værk- og byggekvalitet, og Shogun´en vinder også stort på bærekomfort ifht Samurai modellerne. Titanium Samurai urene er dog også meget behagelige, men stål udgaverne er både tunge, høje og ikke til at styre på håndleddet, med mindre de sidder ret stramt Icon_e_confusedShogun urene koster dog dobbelt så meget som Samurai urene, så prisen kan jo også være en faktor Icon_e_wink

Det skal måske også med, at Shogun modellen er ldit "forhadt" i Seiko kredse, da den symboliserer Seiko´s "up market" politik, og derfor er dobbelt så dyr som f.eks. en Sumo, selv om de på mange måder er sammenlignelige (de anvender f.eks. samme glas og pakninger). Jeg ville dog gerne give de ekstra penge for en Shogun ifht en Sumo, da Shogun´en er bygget af titanium, og har indeholdt Brightz og Diashield teknologier. Dvs, at uret ligner stål og er meget ridsefast. Om føje år, når en stål Seiko begynder at få ridser, vil en Shogun stadig se ny ud Icon_cool

Min orange Sammie:
İmage

Black Shogun
İmage

Et eksempel på den finish, som man får i en Shogun
İmage

Sumo finish´en er dog også helt i orden Icon_e_wink
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Tak for det udførlige svar. Det var mest en af Ti-udgaverne jeg var hooked på.

Det lyder dog som om, jeg skulle kigge mig om efter en Shogun i stedet. Har du nogen gode steder, hvor de kan handles - gerne lidt brugt.

Mvh

Mads-Jacob
Svar
Shogun modellerne er ikke så ofte til salg i brugt stand, men hvis du holder øje med diverse ur-fora, så kan det jo være, at du er heldig Icon_e_wink

I øvrigt, så er Titanium Prospex Samurai urene altså også helt klart et bekendtskab værd. Jeg synes særligt godt om både den blå og orange version - den sorte er lidt "kedelig" Icon_razz

İmage

Måske er det bare mig, men jeg synes også, at det er lidt sjovt at have en udgået og efterspurgt model, som SBDA001/003/005 jo er det Icon_e_smile
Svar
Den har jeg også overvejet at anskaffe mig Icon_e_wink . Superfedt design. Har du stadig din John??
Svar
Jeg har kun den orange Sammie tilbage, René
Svar
Det er et urimeligt lækkert ur til pengene det Shogun...

Jeg er ny her på forum, men har på trods af min Panerai besættelse ikke kunnet undgå at lægge mærke til dette mesterstykke fra Seiko siden din anmeldelse i oktober. Tak for de nye billeder Joepete. Send mig en PM hvis du bliver træt af den. Icon_e_biggrin

/Jacob
Svar
Shogun´en fik et nyt "hjem" ifbm min anskaffelse af Ananta´en, Jacob ... Icon_e_wink Men jeg er da i øvrigt enig i, at det til pengene er super velforarbejdet - både "ude" såvel som "inde" Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)