10-11-2010, 09:30 PM
Hvad, kun 25 Kroner? Og 100 for denne Certina?
Det kan Du ikke være bekendt!
Det kan Du ikke være bekendt!
Skift ur, når du står op!
|
Ure fra 60'erne
|
|
10-11-2010, 09:30 PM
Hvad, kun 25 Kroner? Og 100 for denne Certina?
Det kan Du ikke være bekendt! Skift ur, når du står op!
10-11-2010, 09:56 PM
jo Olof, den Favre gav jeg 25,- for og lod så Halse servicere den + nyt glas + ny rem = 1600,- og jeg er glad for uret og mener det var pengene værd også selvom jeg vil sælge det igen,- men det vil jeg ikke.
Certinaen købte jeg i går for 100,- og da jeg havde en Certina rem til at ligge ser det da rimeligt ud, det går nærmest perfekt. Du kan se bagsiden på "hvilket ur har du på idag" Søg og du skal finde forøvrigt købte jeg 8 - 10 mere hos Røde Kors igår hvoraf det en ser ud til at være godt køb, men det skal jeg lige se lidt mere på, men 25,- kr for 8 - 10 ure kan ikke gå helt galt-. olof Skrev:Hvad, kun 25 Kroner? Og 100 for denne Certina? og husk at et gammelt ur bare er nyt ur der er blevet ældre
11-11-2010, 09:26 AM
Jeg mener nu heller ikke "det kan gå helt galt" - og hvis man er glad for uret (urene) er det jo heller ikke så vigtigt om man kan "holde pengene hjemme".
Jeg peger blot på at hvis man køber fx. et Tissot til 1200 kr og så ofrer 1500 kr på service mv så vil det blive svært at "holde pengene hjemme". Om det så overhovedet er relevant og vigtigt er jo en personlig sag, men jeg må indrømme at noget af det der tiltaler meg ved de gamle Omegaer (foruden meget, meget andet) er at man kan få reservedele - og at man ganske ofte "kan holde pengene hjemme". Longines og Zenith er ofte gode køb også. vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
11-11-2010, 12:02 PM
Olof skrev
[u]Og prøv ikke at købe hos en inder. Hvis Du er i tvivl, spørg lige efter her .[/u] Hvorfor er at man ikke skal købe i Indien, kan det være noget med at det er kopi ure = skrammel. jeg har set dem og de ser flotte ud og troede de var ok, jeg har dog aldrig købt nogen af dem. og så giver jeg Baun ret i hans betragtninger og husk at et gammelt ur bare er nyt ur der er blevet ældre
11-11-2010, 01:33 PM
Ure fra Indien er UTROLIGT ofte flotte - men årsagen er, at der foregår en ligeså utrolig flittig produktion af nye ommalede skiver, ligesom dele lystigt udskiftes, uden hensyn til originalitet.
Vil du ha en sort Eterna eller Favre L - eller Omega, bare gå til Indien, de har den. Ofte solgt gennem Ebay.co.uk Det er bare en advarsel til nye interesserede, ikke sådan at man aldrig kan finde noget spændende helt originalt fra Indien, men der er masser ombyggede/malede for hver original. Er det Indien - og er det MEGET flot - så er det nymalet vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
12-11-2010, 11:51 AM
Så det er altså kun Indien (og Kina?) man skal holde sig fra? Og ikke Israel, Portugal, Argentina, e.l.? hvor der også er en del til salg.
12-11-2010, 04:05 PM
Pierrot Skrev:Så det er altså kun Indien (og Kina?) man skal holde sig fra? Og ikke Israel, Portugal, Argentina, e.l.? hvor der også er en del til salg.Portugal har en storsælger (jeg tror noget med JH24 eller J24 på ebay.de) som næsten kun har re-dials, uden at nævne det normalt. Pænt lavet altid, men absolut re-dials. Flink tysker, nu bosat i Portugal. Israel og Argentina er generelt helt OK og spændende lande hvad ure angår. I Argentina er der mange special modeller, samlet i Argentina og også med kasser bygget i Argentina. Det har med tidligere told og import regler at gøre. Det kan derfor være ure der ser anderledes ud end det man ser i Europa, men re-dials er ikke den store hobby i landet (endnu) efter min erfaring. Jeg har set mange gode ure derfra - og selv købt. Israel har jeg heller ikke set mange re-dials fra (ingen faktisk) og også kun haft gode erfaringer med. Her findes bl.a. ind imellem nogle gode Eterna (jeg er efter et originalt military Kontiki dykker - som Peter Halse har en ny limited edition af) men også andre gode gamle ure. Sikkert ure der er kommet til landet med tilflyttere. Helt specielt Indien - og dermed Ebay.co.uk og visse andre UK kanaler, skal man være opmærksom på - De har en del Indiske sælgere, og får også lavet arbejde i Indien. Som tidl. nævnt pænt, men totalt uoriginalt, gule Eterna, lyserøde datejust, tofarvede piepan med crosshair osv. Af ebay kanaler er ebay.de den klart sikreste vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|