116610 LV - ikke green gold
På Rolex hjemmeside har de fjernet "gold", så der nu kun står green ved LV dial. Så der diskuteres forskellige steder om det nu bare er alm green coating, så der reelt ikke er forskel på 116610 og 116610LV bortset fra at de har forskellige farve og LV koster mere Icon_e_wink . Er der nogen der har hørt noget vedr dette evt fra en Rolex forhandler i DK ?
vh Hans Henrik
Svar
Rolex´ hjemmeside er ikke kendt for at være up-to-date eller specielt præcis.
Ifølge mine info, så er intet ændret.
De har nok fjernet "gold" fordi det har skabt en del forvirring. Mange almindelige mennesker aner ikke hvad "green gold" er, og mange på diverse fora, og hos forhandlere, har spurgt om den også kommer med guldfarvet skive osv.
İmage
Svar
Magnum Skrev:Mange almindelige mennesker aner ikke hvad "green gold" er, og mange på diverse fora, og hos forhandlere, har spurgt om den også kommer med guldfarvet skive osv.
Hm - jeg er super almindelig og aner heller ikke hvad green gold er. Er det noget med guld skive som er belagt med noget grønt lidt som vel så må være sådan at guldet skinder igennem eller guld og grøn emalje blandet eller hvad pokker er det???

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
En tur på google med ordene "Define green gold" giver blandt andet dette:

Green gold is not a naturally occurring phenomenon but actually gold that has been tinted through the addition of other metals.
The green color in green gold is produced by mixing pure 24-karat gold with a blend of silver, copper, and zinc.
Svar
Der er denne beskrivelse af den grønne subs dial som jeg fandt på en udenlandsk side. Jeg er ikke helt klar over hvem der har lavet den, men den beskriver det.

İmage
vh Hans Henrik
Svar
det er meget usandsynligt at skiven har noget guld, ud over dial markerne som er hvid-guld...

Rolex har fjernet 'guld-dial' referencen for fx i England maa man ikke kalde noget guld hvis det ikke vejer over en special vaegt. og for at kalde noget guld skal det enten vaere solid guld med en minimum 375 part ren guld eller 9kt...

for at komme omkring denne lille detalje mht ure lavet af blandet metal saa bruger Rolex begrebet 'Rolesor'...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)