03-11-2010, 09:00 PM
Tak skal I have. Jeg vil forhøre mig yderligere om visere, bagkasse mm.
I får en update
I får en update
When a man has a world in his hands, you expect to find a Rolex on his wrist.
|
Inputs til 1655 køb
|
|
03-11-2010, 09:00 PM
Tak skal I have. Jeg vil forhøre mig yderligere om visere, bagkasse mm.
I får en update When a man has a world in his hands, you expect to find a Rolex on his wrist.
06-11-2010, 12:00 PM
Så kom der nogle svar fra sælger.
Visere er tritium ligesom dial og matcher som tidligere nævnt. Bagkassen er ganske korrekt ikke ens på de to billeder da han har linket til et forkert billede, hvilket han beklager meget. Han har haft flere af disse ure og er kommet til at bruge et forkert billede. Den korrekte bagkasse er de billeder han har sendt mig og som jeg har uploadet. Som KlausM skriver er det møgirriterende at der er rod i billeder for man bliver i tvivl selvom det kan være en ærlig fejl. Han køber ure for at bruge dem og de får derfor et service ved "hans" urmager inden han tager dem i brug. Derfor er det ikke et Rolex service i 2007. Jeg har ikke spurgt om reference check på VRF, men har fundet to andre der allerede har spurgt: http://www.network54.com/Forum/207593/me...do%29+pls- og http://www.network54.com/Forum/207593/me...%26quot%3B Umiddelbart ser ref.check okay ud. Overall er jeg i tvivl. Conditions of sale er : bank wire only and all sales are final. Det ville normalt få mig til at sige nej tak, men han er okay med at mødes i New York, hvor han bor. Jeg skal alligevel en tur forbi i November. Spørgsmålet er om jeg som nybegynder i vintage Rolex er i stand til at vurdere serie- og reference nummer når jeg ser uret. Hvad skulle der være fusket med? Er der nogen der har erfaringer med om man kan droppe forbi en Rolexforhandler i New York og få dem til at sige god for uret? En sådan service ville jeg naturligivs glædeligt betale for. When a man has a world in his hands, you expect to find a Rolex on his wrist.
06-11-2010, 12:20 PM
Og så undrer det mig lidt at f.eks. denne med ca. samme serienummer udbudt kun 900$ lavere, bliver solgt på 1 dag: http://www.network54.com/Forum/207673/me...2411k+OBRO
Hvorfor mon en væsentlig mere slidt udgave bliver solgt så hurtigt?? When a man has a world in his hands, you expect to find a Rolex on his wrist.
06-11-2010, 02:08 PM
uden at kunne bidrage med yderligere viden om uret vil jeg bare sige, at HVIS man har en god handel på hånden - så ryger den ofte, hvis man ryster for meget. Det er en vis risiko at handle vintage.
Se lige om nogen kan anbefale en rolex dealer eller kyndig i New York i kan mødes hos, men vær helt klar på, at gode handler smutter hvis man ikke slår til. Om det her så er en god, kan kun du og de helt rolex kyndige bedømme vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
06-11-2010, 03:47 PM
John Buckley aka Tuscanyrose er en stor New Yorker forhandler a vintage Rolex. Han sætter ikke noget på spil på VRF. Derfor køber mange hos ham. Jeg synes dog de rigtig flotte ure kommer private sælgere. Du kunne evt få en vurdering hos ham.
Mvh Klaus Mvh Klaus
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|