Guldur antikt 18k
#11
Det kan de fleste rimelig urmagere. I København JP ure på frederiksberg alle eller Mølbak på Farimagsgade, men også andre - bare de har urmager i butikken eller afleverer til en. I Horsens, ville Halse være det helt naturlige, men også I jylland findes flere. Landeron 47 eller 48 er ikke vanskeligt for de fleste, og da det er helt nye ubrugte ure, som bare åbenbart ikke går grundet stivnet olie, så virker det ikke oplagt at der skal reservedele til.
Spørg til pris - og sig de er nye så der nok ikke mangler reserve dele, så kan du jo få et bud, og skal du væsentligt over 2000 kr per ur, så kan du jo ud fra den pris snak der har været, selv afgøre, om det er det værd. Du kan jo også høre dem og de vil gi et bud på dem som de er - som nye guld (tynde) landeron 47/48 som gæt - i flot stand med skiven også - måske er det en løsning for dig?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#12
Mange tak for jeres fine henvendelser!
Har netop fået uret og dets reperation vurdereret.
Uret havde eftersigende en auktionsværdi på ca 10.000 kr og en reperation ville koste 2500 kr .




De ure jeg ligger inde med er som vist på nedenstående billede.

Er der nogle der har mulighed for at sige om prisen på reperation og auktion er fornuftig ?


Mvh mathias
Svar
#13
Auktionsværdi har jo mange været inde med, og vi er vel landet på mellem 200 og 600 Euro - mere skal du ikke regne med.
2.500 kr i service for en kronograf til en ikke stor kunde er helt normalt niveau.

Forskellen mellem urmagers tilbud og hans auktionsvurdering er jo 7.500 kr per ur. Hvis han nu ville give 5000 kr for dem stykket, så tror jeg du var udmærket hjulpet. Han kan jo selv lave dem billigere end de 2.500 da de er nye og næppe behøver reservedele, og en urmager kan måske få mere for dem end du kan - og så har han vel 4.000 ned i lommen per ur.

10.000 er ikke udelukket - men højt på en auktion for et løgskalds guld ur - men de er skam flotte, så alt er muligt - du skal bare vide, at når du aldrig har solgt før (ikke har feedback fra lignende) så er det hele lidt sværere prismæssigt - med mindre han mener dansk auktion, men der tvivler jeg på prisen?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#14
Jeg ligger inde med et par af disse ure, alle i rigtig fin stand da en i familien åbenbart har været samler, men de har alle brug for service og rens.
Er der nogle der ved , hvor man kan få dette gjort billigt, har nu været et par steder i København , hvor det billigste var 2500 kr pr. ur.?
Skriv venligst en pm.

Mvh mathias
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)