Hvad bliver dit næste køb?
For mit vedkommende er det blevet til 2 Rolex ure indtil videre. En 1675 og en 5513.
Når der igen er lidt penge på at gøre med skal jeg helt sikkert have en 1680 fra 1976 hvis det er muligt

Mvh Søren
Svar
Mads - har du egentlig fået noget nyt til samlingen i den sidste tid?

Du var jo mand for at hive nogle lækre og - ikke hverdag herinde - modeller hjem.
Svar
Lige et sprøgsmål til de AP kyndige

hvad er forskellen 15703 og 15701 udover farven og at de er "BOUTIQUE" modeller

jeg har kikket lige på AP´s side men kan ikke finde noget svar
Svar
Stinger Skrev:Mads - har du egentlig fået noget nyt til samlingen i den sidste tid?

Du var jo mand for at hive nogle lækre og - ikke hverdag herinde - modeller hjem.

Tja mja ikke de store spændende nyheder pga. ferie og det faktum at jeg ikke sidder på en guldmine, så der skal jo desværre noget ud før der er midler til at få noget nyt ind Icon_e_sad Pt. går jeg med dette JLC MC Extreme World Chrono, som jeg faktisk i første omgang syntes var for stort (46 mm), men på armen føles det ikke værre end Panerai og AP ROO. Det skader jo heller ikke at værket er fino og kassedesignet er ret innovativt udtænkt. Kassen består af to dele, hvor den indvendige i titanium, som indeholder værket, er placeret på en luftpude i den udvendige kasse i stål, hvilket gør uret ekstremt modstandsdygtig over for store vibrationer og slag. Desuden er remskiftet genialt og kan gøres uden værktøj.

İmage
(Billede sakset fra nettet)

MEN det er ikke helt på AP niveau, så mon ikke det snart er at finde på salgssiden Icon_e_wink

DanBS Skrev:Lige et sprøgsmål til de AP kyndige

hvad er forskellen 15703 og 15701 udover farven og at de er "BOUTIQUE" modeller

jeg har kikket lige på AP´s side men kan ikke finde noget svar

Der er stor forskel omend den visuelt ikke ser ud af meget. Det gl. botique, ref. 15701, som også går under navnet AP ROO Scuba, har det gl. AP 2325 værk som er JLC baseret. Desuden er skive og visere anderledes. Kassen er vist også lidt forskellig. Det nye AP ROO Diver ref 15703 er med AP in-house cal. 3121. Desuden er det også testet og godkendt efter de krav der er til prof. dykkerure. Ikke at disse er skrappe eller specielt svære at bestå, men der er visse retningslinjer til betjening og design, som skal være opfyldt.

Jeg vil langt hellere have det nye Diver frem for det gl. Scuba. Kan ikke lige komme på nogen områder, hvor det gl. overgår det nye ud over de er lavet i LE serier.

/Mads
Svar
Tak for info Mads
Svar
Hej Mads

Endelig et Royal Oak Off Shore, som jeg også er helt vild med, ikke nogen modulchronograph, men derimod et fedt inhouse værk uden en masse dikkedarer, og så en gummirem med et almindeligt spænde, hvilket jeg foretrækker, fremfor et foldespænde, og bedst af alt så har uret fast bagkasse, så lur mig om jeg ikke også bliver AP ejer når jeg får tid. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)