Afstemning: Har du haft Seiko SBDX001 (Marinemaster) imellem hænderne ?
Ja
Nej
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 09-04-3193

Blot lidt nysgerrig ...
Jeg er lidt nysgerrig på at vide, hvor mange, som egentlig har haft en Seiko SBDX001 (Marinemaster) imellem hænderne ?

Er du en af de, som har både set og prøvet uret, så vil jeg gerne have dig til at smide en kommentar på, hvordan du oplever det generelle kvalitetsindtryk. Bemærk venligst, at uret handles til ca. 10K brugt, når du vurderer kvaliteten. På forhånd mange tak for bidrag Icon_e_smile

Du er naturligvis også velkommen til at lægge en anden kommentar i tråden, end ovenfor beskrevet Icon_e_wink

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Jeg er lidt nysgerrig på at vide, hvor mange, som egentlig har haft en Seiko SBDX001 (Marinemaster) imellem hænderne ?

Er du en af de, som har både set og prøvet uret, så vil jeg gerne have dig til at smide en kommentar på, hvordan du oplever det generelle kvalitetsindtryk. Bemærk venligst, at uret handles til ca. 10K brugt, når du vurderer kvaliteten. På forhånd mange tak for bidrag Icon_e_smile

JEPS, det har jeg - og det var dit Icon_e_wink
Det er smukt, det er lækkert og meget behageligt at have på armen - hvilket jeg tilskriver kassen. Jeg lånte den på gummirem, mit fortrukne når det er dykkerure, men den var meget "stiv" i det, men det tager jeg som manglende brug.
Lynetten er super og skiven er meget letaflæslig. Uret var nøjagtig - som jeg husker det.....
Eneste anke er lumen Icon_e_surprised i forhold til andre Seiko`er er der ikke så meget. Men i forhold til andre ure sååååå er der meget lume.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Desværre et nej fra mig
Svar
Hvis det er en sådan MM som Peter Halse har (jeg kan jo ikke de numre der i Seiko) så er svaret ja - i hånden og på arm ved GTG hos ClausT, og så er svaret helt klart, at den ydre kvalitet (jeg åbnede det jo ikke Icon_e_smile var meget imponerende, absolut nærmest FIN (ikke dress fin men finish fin) også til den pris. Min fornemmelse ud fra div reviews og samtale med Peter er, at også værket er rigtigt godt.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Icon_e_sad Ikke endnu....
Svar
Yes, den gang ClausT have et.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Hej Hannover

Det er præcis et ur magen til du havde i hånden til det GTG hos Claus T.

MVH Peter
İmage
Svar
Jo jeg har haft det i hænderne - og det er blot med at overbevise mig om at kvaliteten - kasse, visere, skive, lænke, rem - alt udvortes er super - og at det ikke er bedre på langt dyrere ure uanset om de hedder Rolex, IWC, JLC, GP eller Omega for blot at nævne nogle.

Det indvendige har jeg ikke set - men jeg vil tro at jeg igen ville have samme fornemmelse af kvalitet, som jeg har når jegt ser ander ure til under 50 K - JLC, Rolex, Omega osv.

Jeg er afgjort ikke expert - og det er muligt at jeg også er halvblind. Der er nu heller ikke nogen af de forklaringer på hvad det lige er man får for pengene når man giver x kr mere for tilsvarende dykkere til 30 - 50 K (udover historie og brandværdi), der er gået rent ind.

Den ene er lidbedre her, dan anden på et anden punkt, men nogen særlig markkant forskel - har jeg aldrig kunnet se eller kunnet forstå udfra diverse forklaringer.

Men forstå mig ret. Brandværdi og historie betaler jeg da gladeligt for - derfor har jeg jo også både Omega og Rolex selv. Og jeg ville gerne også have et IWC og et JLC - ingen tvivl om det. Det er fin nok.

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)