Hjælp til priser på nettet
OleJ Skrev:Der er vist ikke noget galt med den som Mads skriver. At der står Email på skiven er ingen joke - det betyder bare at det er en emalje skive og ref 5078 Minute Repeater koster kassen!

Icon_e_wink le J

Hej OleJ

Jeg er helt med på hvad det er for et slags ur vi har med at gøre, og jeg ville bestemt gerne eje et ur med emalje skive.

Jeg kunne blot ikke står for en lille joke omkring der at der står EMAIL på skive.

Omkring Minute repeater med emalje urskive har jeg forlængst erkendt at det blive for mit vedkomne bliver det i form at et vintage lommeur. Her er prisen nemlig kun US $10-20.000 for et ikke kendt mærke.
Svar
Ja så var jeg lige på bugten igen...

Fandt dette lomme ur: HEAVY 18K MINUTE REPEATER WITH GRAND SONNERIE & CARILLON

http://cgi.ebay.com/HEAVY-18K-MINUTE-REP...78c9#payId

Det ser jo rigtig interesant ud til US $ 16.000, er det ikke næsten for billigt...???

Hvad skal man se efter og hvad er faldgruberne?

Skal man tage turen til Tyskland og se det selv?
Svar
Hvis du ved noget om den slags ure - så er det bestemt en mulighed at tage derned, men få mest muligt oplyst først.

Lad os se på hans feedback-. Ikke voldsomt mange, og en del ikke gode MEN - Han har jo solgt mange repeaters og dyre lommeure - og med gode feedback i hovedsagen.

Det viste ur har han haft ude før, til 12.500 $ og fået negativt feedback for forkert beskrivelse, men han svarer at køber da aldrig har set uret, så det kan være helt uretfærdigt.

Man kan dog se en anden negativ som går på, at han ikke beskriver hairlines i porcelænsdial rimeligt og en anden, at det er en sammensat sag, værk og kasse.

Begge dele er en klar risiko, jeg kender slet ikke mærket, og ville ikke kunne spotte, om det er i original kasse, men umiddelbart ville jeg stille spørgsmål- det er næsten for fint i kassen - og var det virkeligt med en umærket skive?

Hairlines kan jeg ikke se, men det kan kræve bedre billeder, og jeg TROR jeg kan se skader i emaljen inde ved visernes holdere

På den anden side, værket ser pænt ud, og prisen er ikke afskrækkende - for den slags, så - DU må ud med flere spørgsmål til ham, og overveje ting selv, se om du kan finde mærket på nettet -

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)