Ø-scam update
Du fremturer med noget som man skal være naiv for ikke at tro kan ende galt - selv hente penge fra svindlere, og klart fraråder brug af det almindelige retssamfunds systemer.

Råd om selv at tage affære, også selv om du tror man bare kan møde op og, uden trusler eller risiko kan bede om pengene, og samtidig fraråden af at bruge retssamfundets midler, mener jeg er langt fra gode i et offentligt forum som dette.

Du er vred over det skete, det er jeg også, men her synes jeg aldrig man må fraråde det almindelige retssystem til fordel for det du foreslår.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
hannover_dk Skrev:Råd om selv at tage affære, også selv om du tror man bare kan møde op og, uden trusler eller risiko kan bede om pengene, og samtidig fraråden af at bruge retssamfundets midler, mener jeg er langt fra gode i et offentligt forum som dette.

Du er vred over det skete, det er jeg også, men her synes jeg aldrig man må fraråde det almindelige retssystem til fordel for det du foreslår.
vh

Jeg har ikke frarådet det almindelige retssystem, hvis du opfatter det sådan har jeg måske formuleret mig forkert eller for dårligt. Jeg har forholdt mig kritisk til det, da jeg er erfaring ved, hvor besværligt det kan være og håndterer. Samtidig har jeg gjort opmærksom på "den anden" løsningsmodel, som ville være mit udgangspunkt, inden en evt. efterfølgende retssag.

Og så synes jeg iøvrigt at vi skal lukke ned for den stødende retorik. Det klæ'r ikke forummet at vi kalder hinanden for naive, patetiske og hvad der ellers er blevet skrevet tidligere.
DonWerner Skrev:Og så synes jeg iøvrigt at vi skal lukke ned for den stødende retorik. Det klæ'r ikke forummet at vi kalder hinanden for naive, patetiske og hvad der ellers er blevet skrevet tidligere.
Det har jeg aldrig kaldt dig i alle fald, og ikke læst andre gøre det (selv blev jeg beskyldt for at være en der holdt hånden under forbrydere Icon_rolleyes ).
Jeg har læst en som mener det kan være naivt at tro, at man kan tage fra sit hjem ud til en by langt væk, og personligt møde op hos en der bevidst har svindlet en, og helt uden risiko, regne med at kunne få alle pengene. Det er jeg i øvrigt helt enig i.

Sådan en svindler har sikkert knapt pengene på sig, og er i sit hjem - og er end ikke bevist som svindler, så en udefrakommende vil stå med hele ansvaret, hvis noget går ud af kontrol.
Ja retssystemet er noget langsommeligt, men det er langt at foretrække frem for en risiko for noget pludseligt ligner selvtægt og ryger ud af kontrol, selv med den bedste vilje.

En opfordring i et offentlig forum til at hente pengene selv, fordi det retslige system er langsomt, mener jeg rummer for mange risikofyldte undertoner.
Det bliver vi ikke enige om - og det er så det. Jeg er ikke i tvivl om at du er en ordentlig person.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)