Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
jacob jensen Skrev:Så kan man vel regne med at der ikke vil være noget ventetid på en Daytona i fremtiden
når den nu er med eget værk og de har en ny fabrik at lave uret på eller hva
Den med at venteliste på Daytonaen gør at folk måske køber en anden model
tror jeg ikke rigtig på,hvis man er ude efter en model som Daytonaen med den status den
har(for nogle) er der jo ikke rigtig andre hos Rolex.
Hverken noget hvis vi snakker chronograf model eller aura 
Hvis ventetid ikke koster noget som helst i salget, så er de da godt dumme sådan at udvilke egen maskine og bygge ny stor fabrik -
Der er mange urkøb som er meget mere spontane end vores - købes når den findes i butikken og ellers købes noget andet ud fra devisen,
nu har jeg sku fortjent mig et nyt ur- og de går altså ikke og venter..
vh
•
jacob jensen
Unregistered
Selvfølgelig er der spontane urkøb
men har man set sig varm på et Rolex Daytona (som jo er en chronograf) kan jeg bare
ikke rigtig se noget andet hos Rolex der ihvertfald for mig ville kunne gå som "erstatning"
Den aura som modellen har for nogle siger ikke mig noget men stadigvæk syntes jeg ikke rigtig at f.eks en Sub ville kunne gøre det samme for mig som en Daytona.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
jacob jensen Skrev:Selvfølgelig er der spontane urkøb
men har man set sig varm på et Rolex Daytona (som jo er en chronograf) kan jeg bare
ikke rigtig se noget andet hos Rolex der ihvertfald for mig ville kunne gå som "erstatning"
Den aura som modellen har for nogle siger ikke mig noget men stadigvæk syntes jeg ikke rigtig at f.eks en Sub ville kunne gøre det samme for mig som en Daytona.
Helt korrekt, men jeg kender da folk som faktisk har købt Omega chronograf i stedet for en Daytona da de ville ha ur til 50 års dagen, og jeg kan tro andre vil købe BP/JLC/Zenith o.a. hvis de ikke vil vente, og det er så tab for Rolex. Der skal nok være nogen der vælger en anden Rolex, men da ure ofte købes til en anledning - fødselsdag, bryllup, jubilæum af andre end os urtosser, så tror jeg manglende evne til at levere, vil koste salg
vh
•
jacob jensen
Unregistered
Helt enig
men der var bare et inlæg i tråden hvor det blev sagt at Daytonaens venteliste kunne være en fordel for Rolex for så kom folk i butikken og valgte evt. en anden Rolex model.
Valger de så et andet mærke så kan man jo roligt sige at den venteliste ikke er en fordel for Rolex.
•