Rolex 1680 og 1665.
Godmorgen.

Jeg er interesseret i anskaffe mig en 1680(rød) eller 1665(hvid). Da det er gået op for mig at jeg ikke har råd til et komplet sæt, må jeg sikkert tage til takke et uden Icon_e_sad

I forbindelse med min søgen, kunne jeg godt tænke mig at at høre jeres mening om hvilken af de 2 mit valg skulle falde på? Samt hvad sådanne en i 90% stand skal koste..?

Håber på jeres hjælp.

Venlig hilsen Peter Icon_e_biggrin
Svar
Hej Peter.
Sikke et dejlig valg. Du skal vælge den du synes bedst om og her tænker jeg udelukkende visuelt.
I stil er begge ure forskellige. Plexiglasset er meget forskelligt på de to og samtidigt meget karakteristik for modellerne. Personligt er jeg ikke helt vild med det meget høje glas/kant og det lille øje over dato'en på 1680'eren. Derfor har jeg kun SD'ere og ingen Sub's. Dermed ikke sagt jeg ikke anskaffer mig en rød sub en dag for skiven er jo flot. 1665 er desunden højere end 1680'eren så det skal du også vurdere. Dette med priser er ikke nemt for tiden. Jeg synes det er sjældent de rigtig flotte røde subs og 1665'ere kommer til salg så det er svært at sige hvad prisen på et top eksemplar er.
En røde Sub i 90% stand skal du nok op og give 50-55k for i DK. En 1665 er nok oppe i 60-65k. Det er gætværk fra min side. Pt. er der en flot "meters first" rød Sub til salg i UK for ca. 70k uden b/p. Det synes jeg dog er noget i overkanten.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Det er to spændende ure du har kig på. Som Klaus skriver er de faktisk ret forskellige. Jeg bakker op omkring at 1665 virker mere harmonisk og det buede glas passer bedre end det høje kantede på 1680. Så skulle jeg vælge imellem de to ville jeg også tage et 1665. Jeg har begge modeller og 1665 får klart mere tid på armen end 1680.

Du skal se dig rigtig godt for inden du køber. Du skal vurdere kasse/bagkasse, skive, visere samt lynetteindlægget. Det er for omstændigt at skrive hvad du skal være opmærksom på her. Går du efter et red sub er skiven meget vigtig, da den udgør ca. 50 % af urets værdi.

Du kan sagtens finde billige red subs, men standen og oprindeligheden er som regel derefter. Det kan ofte godt svare sig at give lidt ekstra for et flot eksemplar. På den lange bane er det vist den bedste investering. Prismæssigt ligger de røde fra ca. 40-110 k og 1665 (ej DRSD) fra godt 50-110 k.

/Mads
Svar
Hej Peter.
Hvis du har budgettet til at gå efter et flot eksemplar så giv dig god tid og find det helt rigtige. Som Mads har nævnt kan det bedre svare sig i længden men man bliver også hurtigt mere bevidst om sit eget urs stand og fokusere meget på hvad der bliver udbudt til salg.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej

Hvis man går lidt efter stand kunne man jo alternativt vælge et hvidt 1680, i rigtig god stand og måske senere opgradere til et 1665 eller red sub. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
Tak for gode input.

Mit valg er efter en del søgen faldet på ref. 1665. Icon_e_biggrin
Svar
Fremragende valg. Hvor har du fundet ét?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg har ikke fundet et endnu, men beslutningen er taget og jeg er begyndt at lede Icon_e_biggrin
Svar
Hej Peter S

God jagt, for det er et ur der er svært at finde i den rigtige stand, og især til den rigtige pris. Icon_e_wink

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: