Tag Heuer Link Automatic - hjælp
Hej

Min kammerat er på jagt efter et Tag Heuer Link Men Automatic Chronograph, CJF2114.BA0594. Han har for et års tid siden set det ved en urmager i København, med den tyrkisblå skive som man kan på billedet her,

http://www.tagheuer.com/the-collection/l...114.BA0594

Men når han spørger urmageren som i sin tid havde uret stående, og diverse andre urmagere, får han at vide at skiven er marineblå, som her;

http://www.urvaerket.dk/tag-heuer-link-a...-4785.html

Nogen der kan opklare mysteriet? Han vil kun have uret hvis han kan få det med den tyrkisblå skive, så vi leder efter et sted hvor han kan købe det med den skive.

På forhånd tak! :-)

Jonas
Certina DS Podium Automatic - C674.7029.42.69
Oris Divers Small Second, Date - 643-7609-84-54-MB
Svar
Slet ingen der ved noget om Tag Heuer?
Svar
Samme reference så jeg vil mene det er samme skive. De blå skiver kan fremstå i mange nuancer på forskellige billeder. Hvorvidt det er tilfældet her aner jeg ikke, men jeg vil gætte på det er samme ur. Har din kammerat set uret i dagslys med fuld "bål" på solen vil skiven fremstå meget lyseblå, hvorimod det i kunstigt lys vil være mere over i det marineblå.

Jeg interesserer mig ikke alverden for TH, da jeg mener de tager for meget for deres ure i forhold til hvad man får, men det er en helt anden snak Icon_e_wink

/Mads
Svar
Der er lidt Speedmaster over det ur..

Jeg er enig med Mads - hvis ref. nummeret er det samme virker det fjollet og usandsynligt at der skulle findes 2 forskellige nuancer af blå. Det er helt sikkert lys og billeder som snyder.

Urmageren som giver ham svaret burde jo være til at stole på. Han ved udemærket hvilket ur han har haft og ville straks kunne se det hvis der var kommet en ny model.
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Samme reference så jeg vil mene det er samme skive. De blå skiver kan fremstå i mange nuancer på forskellige billeder. Hvorvidt det er tilfældet her aner jeg ikke, men jeg vil gætte på det er samme ur. Har din kammerat set uret i dagslys med fuld "bål" på solen vil skiven fremstå meget lyseblå, hvorimod det i kunstigt lys vil være mere over i det marineblå.

Jeg interesserer mig ikke alverden for TH, da jeg mener de tager for meget for deres ure i forhold til hvad man får, men det er en helt anden snak :wink:

/Mads

Okay - det kan selvfølgelig være en forklaring, og det ville også være mærkeligt med to forskellige farver på samme reference som du siger. Det undrer mig dog stadig at farven er så "forkert" på Tag Heuers officielle hjemmeside.

Du må endelig gerne fortælle erfaringer, og meninger om TH - hvis du da har lyst. Jeg er nysgerrig, og det kunne jo være man lærte noget. :-)

Stinger Skrev:Der er lidt Speedmaster over det ur..

Jeg er enig med Mads - hvis ref. nummeret er det samme virker det fjollet og usandsynligt at der skulle findes 2 forskellige nuancer af blå. Det er helt sikkert lys og billeder som snyder.

Urmageren som giver ham svaret burde jo være til at stole på. Han ved udemærket hvilket ur han har haft og ville straks kunne se det hvis der var kommet en ny model.

Samme som ovenstående, men det der undrer os er at min ven er RET sikker på at det var en tyrkis, men sådan er det. Tak hvertfald!
Svar
Brug søgefunktionen her på forummet og tast "Tag Heuer" og du vil blive meget klogere. Personligt mener jeg ikke at urets pris står mål med kvaliteten. Du kan få tilsvarende ure fra Tissot, Certina, Fortis, you name it, med samme værk og finish til den 1/2 pris.

Men TH er fænomenale til at markedsføre sig og derfor sælger de så mange ure. Desuden har de mange lækre designs.

Jeg ved TH kan købes over nettet i USA med store besparelser. Med dette i mente kan det være man kan få urene til en rimelig pris der bedre matcher urets kvalitet. Jeg skal så afslutningsvis tilføje at den funktionelle kvalitet IKKE fejler noget. TH benytter de gængse og holdbare ETA værker som er kendte for at være særdeles holdbare og driftssikre. Så det er kun på finish siden jeg mangler lidt "gas" for pengene.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)