Sikkerhed med Paypal og exoticwatches.net
Jeg skal snart til at ha et nyt ur og havde set på et hos denne handler.
Uret koster 4000 euro og han kræver betaling med paypal.

Er der nogen der har noget input omkring denne handler?
Hvor sikkert er det med Paypal?
Her tænker jeg specifikt på hvordan jeg står hvis han bare sender en sten i en kasse.

På forhånd mange tak.
Svar
ndel Skrev:Jeg skal snart til at ha et nyt ur og havde set på et hos denne handler.
Uret koster 4000 euro og han kræver betaling med paypal.

Er der nogen der har noget input omkring denne handler?
Hvor sikkert er det med Paypal?
Her tænker jeg specifikt på hvordan jeg står hvis han bare sender en sten i en kasse.

På forhånd mange tak.
Paypal giver generelt 500 US$ garanti, men jeg ved ikke om det dækker alle lande. Hvis du ikke føler dig sikker på sælger, så er betalingssystem ikke af den store betydning. Du skal være overbevist om sælger - og er det ex en regulær nethandel, så sender de ikke en sten og ofrer deres omdømme.

Paypal generelt er OK for køber - ingen problem med det, og uanset garanti, hjælper de med hvis der bliver konflikt. Jeg har vel brugt dem 200 gange uden problem, men spørgsmålet er, stoler du på sælger (type af butik/feedback osv)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg er enig med Hannover her - PayPal er bare et betalingssystem ! Det er sælger, du skal være sikker på !

Men når det er sagt, så er PayPals køberbeskyttelse bedre end mange andres. jeg har brugt PayPal ofte og uden problemer. Men jeg har så heller aldrig haft brug for deres køberbeskyttelse !! Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)