Rolex Marconi... ?
Jeg indrømmer gerne at at mine kompetencer ligger et andet sted hen end i vintage / museums Rolex.
Derfor har jeg undret mig gang efter gang når jeg ser (oftest chronografer) "Marconi Rolex" til salg på eBay. So vidt jeg kan regne ud af fotoer, har nogle af disse ure en kasse som (evt.) er produceret af Montres Rolex. I nogle ikke engang det. Urene er fra 50´ene og 60´ene.
Har vi her bare et forsøg at slå plat ved et ubetydeligt samarbejde mellem Marconi og Rolex ?
Oplys mig i vidende ! Icon_e_wink
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Er det ikke et af de navne Wilsdorf registrerede, og som aldrig rigtig blev til noget særligt? Jeg synes at have læst at det skulle være ure i et lavere prissegment. Egentlig troede jeg ikke de producerede ure senere end fyrrene.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
Mærkeligt jeg ikke er faldet over dem på bugten, men ved du hvilke værker der normalt ligger i dem?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Nej, det ved jeg ikke, men det er vist indkøbte færdige værker.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
Er urskiverne med teksten "Rolex Marconi" originale eller noget fra den samme skuffe som i US populære aftermarket skiver for Tudor, hvor uret er omdøbt kækt til "Rolex Tudor" ?
John
Svar
Det ved jeg ikke, men mit gæt er at du rammer plet med den antagelse. Hvis man bruger et andet ’brand’ til en serie billigere ure, så virker det som en måde at undgå at devaluere sit primære ’brand’ på. I så fald ville det ikke give mening at skrive ’Rolex’ på skiven.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
Jeg ville meget gerne høre Mads´ korte kommentar om Marconi...
Hilsen John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)